Vývojáři taktické střílečky Ready or Not z VOID Interactive se potýkají s problémy z důvodu kontroverze, kterou vyvolalo prohlášení jednoho z členů studia. Ten potvrdil plánované přidání úrovně se střelbou ve škole.

Je pochopitelné, že toto prohlášení vyvolalo mnoho emocí mezi lidmi a názory se rozdělily na dva tábory. S touto situací je spojené i zrušení partnerství s Team17, kterému navíc přispěl i fakt, že hra měla vyjít před koncem roku 2020, ale přitom se teprve na konci letošního roku dostala do alfa fáze. Team17 mělo hru vydávat, ale z toho bohužel sešlo. VOID Interactive a Team17 se podle všeho rozešli v dobrém. Při zrušení spolupráce došlo i k vytvoření nové stránky na Steamu, kde je nově možno titul zakoupit. 

Studio VOID Interactive nyní hodně komunikuje na Twitteru s fanoušky a potvrdilo, že úroveň ze školního prostředí se do Ready or Not dostane a pravděpodobně bude obsahovat i děti. Veřejnost se obává, že vývojáři nezvládnou toto kontroverzní téma správně zpracovat. Tvůrci dokonce učinili oficiální prohlášení.

„Jsme odhodlaní reprezentovat úroveň autenticity a realističnosti v naší hře, která s sebou nese nepříjemná témata. Chápeme, že to vyžaduje určitou zodpovědnost – vůči naším fanouškům a komunitě, ano, ale také těm, kteří byli ovlivněni hrůznými událostmi, na které musí až často policejní jednotky reagovat. Zbytek ujišťujeme, že naším cílem je zvládnout všechen obsah v Ready or Not na jisté úrovní a se správnou mírou respektu, kterou si toto téma zaslouží. Nedávno jsme museli jistým členům týmu připomenout, aby si při diskuzi na toto téma dávali do budoucna větší pozor na to, co říkají.“

Střelba ve školách se v Americe bohužel stává poměrně často a je poměrně citlivým tématem. Zahrnutím této situace do herního titulu dost přiblíží tuto tématiku hráčům a veřejnosti a ukáže hrůzy těchto incidentů. Veřejnost se obává hlavně glorifikace takovýchto incidentů a bojí se, že titul bude hráče vybízet k takovýmto činům. 

Je těžké si představit, že by Ready or Not, které se odehrává z pohledu policejní zásahové jednotky, glorifikoval incident. Například podobnou reakci veřejnosti vyvolala pasáž z Call of Duty Modern Warfare 2 – hráč hraje přímo za teroristy a se svými komplici má za úkol vystřílet celé letiště. V případě Ready or Not však jde jen o další scenérii, která do hry zapadá a naprosto odpovídá skutečným situacím. SWAT tým má za úkol se potýkat s teroristy a zločinci a úkolem hráče je toto nebezpečí neutralizovat a zabezpečit oblast, což naopak ukáže veřejnosti, že z takovýchto činů nevzejde nic dobrého a mělo by to ukázat do detailu všechny hrůzy, s nimiž se zásahový tým, řešící takovou situaci, musí vypořádat. Vývojáři si jdou tvrdě za svým, o čemž vypovídá i fakt, že předmět kontroverze, která se momentálně kolem titulu děje, byla už nastíněna v prvním traileru z roku 2017.