Vývojáři různých her se postupně dělí o svůj názor na novou generaci konzolí. Jejich názory nám dávají možnost částečně nahlédnout za oponu a srovnat oba nové hardwary, které se v některých ohledech odlišují. Oficiálně víme, že na papíře je z pohledu teraflopů výkonnější Xbox Series X, který má grafický čip o výkonu 12 teraflopů - Xbox One X má 6 teraflopů - a PlayStation 5 má 10,28 teraflopů, ovšem speciální a rychlejší SSD. Všechny tak zajímá, jak se rozdíly projeví ve hrách.

Thomas Mahler, zakladatel Moon Studios a kreativní ředitel povedené plošinovky Ori, si myslí, že ultrarychlý SSD v konzoli od Sony bude plusem pouze u first-party her, které vznikají výhradně pro PlayStadion 5. Síla Xboxu Series X se má zase dle něho projevit v lepším rozlišení a obnovovací frekvenci.

Přečtěte si také: Xbox Series X zdvojnásobí počet snímků u vybraných titulů ve zpětné kompatibilitě

Mahler uvedl srovnání v načtení her. „Řekněme, že načítání her s SSD je kolem 10 sekund. Budeme velkorysí a u PS5 se speciálním SSD to bude dvakrát rychlejší než u Xboxu Series X - to máte 5 sekund načítání versus 10 sekund,“ uvedl. Podle Mahlera je to zanedbatelný rozdíl a jeho osobně by nezajímal rozdíl v načtení, pokud by měl lepší snímkovou frekvenci nebo rozlišení. Dle něho Microsoft obětoval rychlost načítání a vsadil na hrubý výkon svého nového hardwaru.

„Je jasné, že first-party studia Sony navrhnou své hry kolem SSD disku a zajistí, že vše bude hladké a hráč neuvidí obrazovku s načítáním. Je šílené si myslet, že third-party studia změní a upraví své hry, aby co nejlépe využila architekturu PS5. To se nestane. Takže si myslím, že uvidíme pravidelně hry na Xboxu Series X ve 4K rozlišení nebo lepší frekvencí snímků za sekundu a hry na PS5 se budou načítat rychleji. Hráči se budou muset sami rozhodnout, co je pro ně důležitější,“ uzavřel svůj názor Thomas Mahler.

Svou část přidává David Springate, technický šéf vývoje DiRT 5 v Codemasters. Ten je ohromen rychlostí SSD disku u Xboxu Series X. Přestože je na papíře SSD v novém Xboxu pomalejší než v PS5, tak umožňuje vývojářům dosáhnout nových věcí.

„Není to jako SSD v PC, je to víc než to. Je působivé, jak rychle dokáže načíst data. U DiRT 5 se budete moci rychle dostat do závodu. To znamená, že vás nebudou zdržovat obrazovky s načítáním. Akce bude nepřetržitá,“ je nadšen Springate s tím, že se jim už dříve podařilo spustit DiRT 5 na Xboxu Series X při 120 snímcích za sekundu. V Codemasters byli překvapeni, že nemuseli udělat příliš velké kompromisy a těší se až hru pořádně optimalizují.