Společnost Take-Two Interactive se připravuje na změnu strategie, která souvisí s výrazným nárůstem připravovaných her. V loňském fiskálním roce slíbila vydat celkem 93 her v nadcházejících pěti letech. Nově nastínila, že plány zahrnují řadu obrovských her, které dorazí na trh v příštích třech letech.

Do března 2024 má vyjít přes 60 nových titulů. 23 z nich je popisováno jako „immersive core“ hry. Takto firma označuje své nejdůležitější tituly v podobě Borderlands, Grand Theft Auto nebo Red Dead Redemption. Občas do toho počítá i sportovní tituly od 2K, například NBA 2K. Zkrátka obrovské a nákladné projekty, u nichž se očekávají velké prodeje.

Ty doplní šest her od nezávislé vydavatelské skupiny Private Division, 20 mobilních her, čtyři „mid-core“ hry, které jsou menší (může jít o arkádové tituly jako WWE Battlegrounds, případně jen hry s obecně menším rozsahem, než má GTA), a devět her, které jsou porty a remastery.

To je velký nárůst her ve srovnání s minulými lety, kdy Take-Two vydávalo většinou za rok několik velkých her, většinou každoroční tituly od 2K a pak sporadicky GTA nebo Red Dead. Nový trend můžeme vidět v současném programu, v září vyšlo NBA 2K22 a na březen 2022 se chystá WWE 2K22 a Tiny Tina's Wonderlands. Na příští rok je v plánu také Midnight Suns (odložen na druhou polovinu roku 2022) a od Private Division dorazí ve fiskálním roce 2023 také Kerbal Space Program 2. Ten Take-Two počítá jako „immersive core“. Očekávat se dá také nové NBA 2K a v přípravě je NFL, které postihl odklad na březen 2022.

Ve vývoji je také The Outer Worlds 2 u Obsidian Entertainment, kteří hru vydají přes Private Division.

Aby toho v březnu nebylo málo, tak na něj cílí i next-gen verze Grand Theft Auto 5 pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Někdy poté by se o pozornost mohl začít hlásit nový BioShock.

Zapomenout nemůžeme, že už 11. 11. letošního roku vychází Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, trilogie remasterovaných dílů GTA 3, GTA: San Andreas a GTA: Vice City pro PC, PlayStation, Xbox a Nintendo Switch. Tady se očekávají velké prodeje. Navíc zkraje příštího roku se hra dostane na iOS a Android.

Na změny se Take-Two připravuje postupně. V letech 2012 až 2017 nabrala jen několik stovek lidí ročně. V roce 2017 skokově zaměstnala kolem 700 lidí a v roce 2019 a 2020 se řady vývojářů rozšířily podobně. V tomto čtvrtletí Take-Two přivedla 350 nových vývojářů. Celosvětově má mít firma kolem 7200 zaměstnanců. Ve výroční zprávě v roce 2020 to přitom bylo zhruba 5800 zaměstnanců. Od března loňského roku se tedy počet zvýšil skokově o 1400 lidí, a to navíc v době celosvětové pandemie.

Dozvěděli jsme se také informace o prodejích. Grand Theft Auto 5 se dostalo na 155 milionů prodaných kusů za celou dobu své existence. Za poslední čtvrtletí to bylo pět milionů. Red Dead Redemption 2 má celkem 39 milionů, NBA 2K22 nějakých pět milionů a The Outer World celkem čtyři miliony. WWE Supercard si stáhlo více než 24 milionů hráčů, což z ní dělá nejvýdělečnější mobilní hru od 2K.

Počet aktivních hráčů v GTA 5 se zvýšil o 11 procent, zatímco mikrotransakce o 33 procent. V Red Dead Redemption 2 počet aktivních hráčů vzrostl o 26 procent a počet nových online hráčů o 29 procent. Peníze z mikrotransakcí měly růst také ve westernu od Rockstaru, ale nebylo specifikováno o kolik.