O konzoli PlayStation 5 se každým dnem dozvídáme nové informace, které mohou spustit další lavinu předobjednávek. Jednou takovou je zpráva o vylepšení vybraných PS4 a PS VR her.

Na oficiálních stránkách nové generace konzole se po nedávné prezentaci objevily nové informace v kategorii další funkce konzole PS5. Konkrétně o zpětné kompatibilitě, která byla potvrzena pro většinu PS4 her - u 99 % her. Do dnešního dne se ale moc nevědělo, že vybrané hry z PS4 a PlayStation VR budou vylepšeny. Podle stránek si hráči u nich mají užít rychlejší a plynulejší snímkovou frekvenci.

Headset pro virtuální realitu bude na PS5 podporován, ale budete potřebovat kameru PlayStation z PS4 a adaptér. Ten není potřeba dokupovat.

Osobně bych neočekával masivní zvýšení frekvence snímků za sekundu. Pokud půjde o automatické vylepšení, tak díky rychlejšímu SSD disku a vyššího výkonu procesoru a grafického čipu mohou hry běžet stabilněji. Bez zásahu vývojářů je ale nepravděpodobné, že by došlo k navýšení snímků, například z 30fps na 60fps nebo dokonce 120fps.

Stojí za připomenutí, že PlayStation 5 nebude zpětně kompatibilní s hrami z PS3, PS2 a PSOne.

LEVNĚJŠÍ A MÉNĚ VÝKONNÁ VERZE PS5 BY RYCHLE ZESTÁRLA

V Sony přemýšleli nad levnější a méně výkonnou verzí PlayStation 5, ale od nápadu rychle upustili.

Jim Ryan, generální ředitel PlayStationu, v nedávném rozhovoru s AV Watch připomenul, že vydání méně výkonné verze konzole v minulosti nefungovalo dobře a v Sony se obávali o životnost. Podle Ryana zákazníci chtějí konzoli využít čtyři, pět, šest nebo dokonce sedm let.

„Chtějí věřit, že si koupili něco, co je připraveno na budoucnost a nebude zastaralé za dva až tři roky. Chtějí věřit, že když si koupí novou televizi, tak jejich konzole zvládne 4K,“ uvedl výsledky průzkumu, který si Sony v minulosti dělala.

„Cena je samozřejmě velmi důležitým faktorem. Respektujeme konkurenční strategie jiných společností. Jsme však plně odhodláni a věříme v naši současnou strategii,“ dodal Ryan.

Připomeňme, že podobné obavy vyjádřili někteří vývojáři. Ti poukazují na možné problémy s optimalizací her na Xbox Series S v souvislosti s mnohem nižší a pomalejším množstvím operační paměti ve srovnání s Xbox Series X. Například David Mickner z Infinity Ward řekl, že hry jsou vždy brzděny tou nejméně výkonnou konzolí. Jiní ale správně uvádějí využitou technologii v Series S, která je modernější a lepší než v současném Xbox One X.

Vydání PS5 je u nás naplánováno na 19. 11. letošního roku za 13 490 Kč (499 euro) za verzi s mechanikou a 10 790 Kč (399 euro) za Digital Edition.