Až překvapivě velké množství hráčů na adresu ukradených záběrů z rané vývojové verze Grand Theft Auto 6 psalo, že hra vypadá hrozně, prostředí je prázdné a atmosféra mdlá. I u nás v komentářích se objevovaly příspěvky, že nejsou vidět moc velké rozdíly oproti starému GTA 5. Situaci nepomohly ani nejrůznější analýzy a porovnání s jinými hrami s otevřeným světem, které už vyšly, například s již zmíněným GTA 5, ale také s posledním Saints Row.

Mnozí si bohužel neuvědomují, že koukají na záběry z testování rané vývojové verze hry, které jsou staré tři až čtyři roky. V těchto fázích hry takto běžně vypadají. Hráči si to ale neuvědomují a mylně se domnívají, že prvním prvkem, který by měli autoři vypilovat, tak je právě grafika. Je tomu ale přesně naopak.

Vývojáři z Rockstar Games tak schytávají zbytečnou kritiku za záběry, které neměl nikdo vidět. V té době jim rozhodně nezáleželo na tom, jak hra vypadá. Místo toho ladili jednotlivé systémy, chování umělé inteligence a vše testovali.

Největší rozruch vzbudil jistý AvgGuy na Twitteru s tím, že GTA 6 je ve vývoji čtyři roky a grafika je to první, co je hotové. Na to už se nevydrželi koukat jiní vývojáři a rozhodli se své kolegy z Rockstaru bránit tím, že na sociálních sítích začali ukazovat raná stádia svých her. Díky tomu můžeme vidět počátky vývoje Control od Remedy, mechanického Thunderjawa z Horizon: Zero Dawn, indie hit Cult of the Lamb, prototyp prvního souboje s Baldurem v God of War z roku 2018, Immortality v prvních dvou letech vývoje, A Plague Tale: Requiem nebo divnou fyziku vody v GTA 4.

Tak co, poznali byste svou oblíbenou hru?