Společnost Epic Games spočítala, že více než polovina všech oznámených her pro konzole nové generace je vytvářena pomocí vývojových nástrojů Unreal Engine.

V rozhovoru pro The Verge to uvedl viceprezident pro inženýrství Nick Penwarden. Navázal tak na informace od svého šéfa. Tim Sweeney už při představení Unreal Enginu 5 uváděl, že jejich technologie používá 48 % vývojářů her, které míří na současnou generaci.

Bohužel nevíme, jaký podíl má Unreal Engine 5. Existuje totiž celá řada tvůrců využívající starší verze. Předpokládá se ale, že stále více vývojářů přechází na nejmodernější verzi. Mezi nimi je například polský CD Projekt RED. Ten pro novou trilogii Zaklínače mění svůj proprietární Red Engine za UE5. Tento engine se často objevuje i v inzerátech na nové pozice související s vývojem her v Xbox Game Studios.

V Epic Games zatím pokračují ve vylepšování technologie a měsíc po uvedení v předběžném přístupu vydávají Unreal Engine 5.1 pro všechny. Nové funkce mají zlepšovat efektivitu při vývoji her a pomáhat týmům být produktivnější. Dle dostupných informací mají tvůrci cílit na 60 FPS na PC a konzolích.

Pokud se nic nezmění, tak Epic chce vydávat několik aktualizací ročně. Na rok 2023 jsou naplánovány tři nové verze Unreal Enginu 5.