Země se otřásla. V Ubisoftu si uvědomili, že větší neznamená automaticky lepší. Možná konečně skončí nesmyslná honba za obrovskými herními světy, které jsou naplněné repetitivním obsahem. To bychom ale asi chtěli příliš, když francouzská společnost chystá technologii Scalar, jež umožní vytvářet stále větší a větší světy.

Světy v posledních dílech sérií Assassin's Creed a Far Cry jsou tak rozsáhlé, že je mnozí hráči kritizují. To je možná důvod, proč se tomuto tématu věnoval také Patrick Bach, výkonný ředitel studia Ubisoft Stockholm.

Bach je vedoucím projektu Scalar a nemyslí si, že hry se musí pokaždé zvětšovat. Zároveň ale věří, že některým titulům to může prospět. V rozhovoru pro Games Industry vysvětlil, že technologie Scalar umožní vývojářům vytvářet větší hry, ale nevidí souvislost v tom, že větší znamená kvalitnější:

„Potřebujeme, aby hry byly větší? Ne. Mají některé tituly prospěch z toho, že jsou větší? Rozhodně. Vše záleží na hře, jejích cílech a záměrech vývojářů.“

„Žádný prvek hry by se neměl řídit formulkou více je lépe. Mluvíme o technologii a ta nám nediktuje, jaké hry máme vytvářet. Některým z nich však určitě prospěje větší měřítko a více detailů,“ dodal Bach.

Ten také v rozhovoru odmítl, že by Ubisoft měl v plánu svou novou cloudovou technologii licencovat jiným společnostem. Na projektu pracují týmy z Malmö, Helsinek, Bukurešti a Kyjeva.