Milovníkům závodních hardcore simulací není moc do zpěvu. V úterý společnost Electronic Arts zrušila sérii Project Cars a zastavila investice do nového dílu i budoucnosti značky. Přitom chystaný Project Cars 4 měl být nejrealističtějším simulátorem všech dob. Hra měla být postavena na enginu Madness 2.0. Ten měl zajistit, že každý list bude mít vlastní stín.

Tohle o novém Project Cars prozradil Ian Bell koncem roku 2020. O rok později Slightly Mad Studios, které založil a byl jeho generálním ředitelem, opustil. Stalo se tak poté, co Codemasters i se SMS koupila EA. Teď už víme, že to bylo zřejmě kvůli neshodám s představami vydavatele. I když tvrdil, že studio má zajištěné finance a budoucnost, a tak už není potřeba ve vedení. Kdo by ale zůstával u společnosti, která ho už jednou potopila a málem se postarala o krach Slightly Mad Studios. EA totiž s Bellem spolupracovala už dříve, SMS pro firmu vytvářeli NFS Shift a pokračování Shift 2: Unleashed. Když se ale mělo začít pracovat na trojce, měly se objevit problémy.

Dobrou zprávou je, že Ian Bell se vrací. Dává dohromady nový tým, kde vznikne GTR Revolution. Bell láká na plnohodnotný hardcore zážitek ve všech ohledech, na které si vzpomenete. Na palubě má být spousta lidí z vývoje GTR2 a většina důležitých lidí z Project Cars 2 se chce k novému studiu připojit, tvrdí Bell.

GTR Revolution bude běh na dlouhou trať. Navázat má na GTR2 s původním týmem. Bell a jeho současní a bývalí zaměstnanci mají dost zkušeností. Vytvářeli kupříkladu Test Drive: Ferrari Racing Legends, Need for Speed Sift a Shift 2: Unleashed. V tweetu zmiňuje, že s ním spolupracují jména jako Stephen Viljoen, Andy Garton, Stephen Baysted, Henrik Roos, Johan Roos a Vik Klomiets. Vše známí vývojáři, kteří se podíleli na GTR2.

Představte si fyziku z rFactor 2 ve světě Unreal Enginu 5,“ prozrazuje Bell kam s GTR Revolution míří. „Sny se mohou stát skutečností,“ dodává.

Mezitím Bell kritizuje Electronic Arts s tím, že se dívá pouze na prodeje a nemyslí na lidi: „Jak vypadají tato čísla (omlouvám se, myslím lidi s nadějemi, sny a rodinami) tabulkách?“ dotazoval se.

Jeden z komentujících mu připomenul, že to zabil s nepovedeným Project Cars 3. S tím Bell nesouhlasil a odkázal, že hlasitě argumentoval, aby se hra jmenovala jinak, aby se odlišila od hardcore simulace. Marketingové oddělení nespecifikovaného vydavatele ale bylo jiného názoru. Pravděpodobně to bylo Bandai Namco, které Project Cars 3 vydávalo.

Připomeňme, že EA dle neoficiálních zpráv mělo zrušit také sérii DiRT a DiRT Rally přejmenovat na EA Sports Rally. V budoucnu se má Electronic Arts soustředit na F1, WRC, GRID, Need for Speed a EA Sports Rally.