V posledních hodinách se v různých souvislostech mluví o Call of Duty. Včera začala netypická dvoutýdenní zkušební verze multiplayeru Call of Duty: Vanguard. Mezitím si vývojář Call of Duty: Warzone postěžoval na šílenou velikost instalace této bezplatné battle royale akce, která jim brání v přidávání dalších map.

Původní mapa Warzone, Verdansk, byla v prosinci loňského roku nahrazena pacifickou mapou Caldera. Streamer TeeP se vývojáře Joshe Bridge zeptal, zda tým uvažuje nad možností rotace map podobné té v Apex Legends.

Bridge na to odpověděl: „Chceme to. Všichni to chceme, [ale] je tu technický problém: velikost instalace a přeinstalace je kurevsky velká.“

Call of Duty: Warzone vyžaduje více než 120 GB volného místa na PlayStation 5 a podobně jsou na tom i ostatní konzole, zatímco na PC je to přibližně 80 GB. Dle Bridge tato obrovská velikost hráče odrazuje a vidí také odliv hráčů po každé nové aktualizaci.

Problém najdeme hned na začátku vývoje Call of Duty: Warzone, hra byla vytvořena v rámci Call of Duty: Modern Warfare, s assety, které byly určeny pro obvyklé zápasy šest proti šesti na malých mapám. Není tak divu, že v Activisionu připravují Call of Duty: Warzone 2, které poběží na zcela novém enginu. Má jít o masivní evoluci.

CHYSTÁ SE REMASTER PRVNÍHO CALL OF DUTY?

Prodeje Call of Duty: Vanguard nejsou takové, jak Activision očekával. Společnost měla vyvodit důsledky a příští rok nevydat žádný plnohodnotný nový díl, což se stane poprvé po téměř dvaceti letech. Náhradou může být nejen Call of Duty: Warzone 2, ale také remaster nadále oblíbeného prvního dílu.

Podle jednoho insidera se o remasteru má stále hlasitěji mluvit v centrále Activisionu. Ve hře má být nejen remaster Call of Duty 1, ale také Call of Duty 2 a možná i Call of Duty: World at War. Kromě toho má chtít Activision nabídnout Call of Duty i pro majitele Nintenda Switch a prý jim naservíruje remaster Call of Duty 4: Modern Warfare.

CALL OF DUTY MŮŽE V BUDOUCNU VSADIT NA PŘEDPLATNÉ

Tohle už není taková spekulace. Předplatné je stále více populární a nově ho nabídne kupříkladu Rockstar v PS5 a Xbox Series X/S verzích GTA Online. Předplatné pro Call of Duty naznačuje jedna z pracovních nabídek. Má jít o takzvané Call of Duty 2.0, které má být inovativní.

„Rok 2022 je pro Call of Duty velkou příležitostí vzhledem k řadě inovací v oblasti hráčského zážitku, multiplatformního hraní, obsahu na bázi předplatného, mobilního herního trhu a směřování k neustálému propojení mezi hráči v rámci komunity. Říkáme tomu Call of Duty 2.0,“ uvádí pracovní nabídka.

DALŠÍ STUDIO PRO CALL OF DUTY

Značka Call of Duty je pro Activision vším. Už dříve se společnost rozhodla, že téměř veškeré vývojové kapacity bude směřovat na vývoj nových dílů. Nedávno došlo k potvrzení prací na mobilním Call of Duty: Warzone. S tím jde pravděpodobně ruku v ruce rozšíření kanadského studia Beenox z Quebec City do druhé kanceláře v Montrealu. Očekává se, že tento krok zvýší kapacitu zaměstnanců o více než 20 %.

„Investice do Montrealu je dalším zásadním krokem v růstu našeho studia a zároveň podporuje tvůrčí ambice série Call of Duty,“ nechal se slyšet vedoucí studia Nour Polloni. Investice v Montrealu dává smysl, nachází se zde přes 235 vývojových a vizuálních studií, které zaměstnávají přibližně 21 tisíc lidí.

Beenox existuje zhruba 22 let a podílel se na řadě velkých i menších projektů. V rámci série Call of Duty spolupracoval na Black Ops 3, Black Ops 4, Modern Warfare: Remastered, Modern Warfare 2: Remastered, Cold War a Warzone. Od roku 2005 ho vlastní Activision.