V tento den, 12. 12. 2021, vyšel do hry Escape From Tarkov dlouho očekávaný patch 0.12.12, na který hráči čekali už od konce června tohoto roku. Jedna z hlavních věcí, které update 0.12.12 do hry přináší, je nová mapa Lighthouse. Samozřejmě update také opravuje množství bugů, které byly v předchozí verzi, a také opravuje problémy se zvukem.

Nyní si shrneme novinky, jež přišly s novou verzí hry. Nová mapa Lighthouse, kterou už je možné vidět pár let v menu pro výběr mapy, s sebou přináší kromě nových úkolů i nový typ nepřítele. Jedná se o bývalé vojáky USEC, což je jedna ze dvou hlavních hratelných frakcí ve hře. Ex-USECové nebudou ofenzivní vůči vám, dokud nevstoupíte na jejich území a budete hrát za USEC postavu. Tento typ nepřítele implementuje poměrně novou mechaniku, která je ve hře už od předchozí verze, a to „karma systém“. Pokud zaútočíte na někoho z nich, tak vás budou tito bývalí členové USEC na dalších několik raidů (vstupů do bojové zóny) považovat za nepřítele. Ex-USECové také budou považovat za nepřítele i BEARy, což je druhá hratelná frakce ve hře. Vývojáři tak uskutečnili něco, o čem dlouhé roky jen mluvili. Dříve bylo kromě hlasu vaší postavy (USEC – Američan / BEAR – Rus) irelevantní, zda hrajete za USEC postavu či BEAR postavu. To se dnešním dnem mění.

Změny podstoupil i systém pro pohyb hráče. Ten je nyní realističtější, počítá více s rychlostí, ve které se momentálně hráč pohybuje a připomíná více pohyb opravdového vojáka. Váha má ještě větší vliv na pohyb vaší postavy než předtím.

Vývojáři také rozšířili nedávno přidanou mechaniku opotřebení zbraní. Nově se vám může zaseknout náboj při vypadávání z komory z důvodu přehřátí nebo špatného technického stavu zbraně. Taktéž pušky s natahovacím závěrem se budou zasekávat, a to buď lehce, nebo úplně. Jistotu, že se vám zbraň nezasekne, budete mít pouze u zbraní, jejichž opotřebení bude méně než sedm procent. Teplota zbraně či její přehřátí bude nově ovlivňovat i přesnost a pravděpodobnost na zásek. Teplota zbraně se zvyšuje s každým výstřelem přesně jako ve skutečnosti.

Přečtěte si také: Ghostrunner 2 rozšířil režim Hardcore a první DLC

Také byla poupravena trajektorie výstřelů. Dříve sice trajektorie nábojů byla implementována, ale pouze v základní míře (náboj padal). Nyní však trajektorie počítá i s gravitačním zrychlením. Zkrátka byla vylepšena věrnost skutečnosti.

Další hlavní změnou, kterou patch 0.12.12 přináší, je VOIP. Nově je možné ve hře mluvit a používat váš mikrofon pro komunikaci se spoluhráči či nepřáteli. Funkce bude fungovat podobně jako například v DayZ. Hráči mají pořád možnost využít pro komunikaci například Discord, ale vzhledem k povaze této hry přináší velkou výhodu komunikace přes VOIP díky jednodušší lokaci vašich spoluhráčů, což může zamezit nechtěné střelbě do vlastních řad. Ve hře můžete mluvit nejdéle 15 sekund v kuse, a pokud budete tuto funkci opakovaně spouštět, tak vás hra na chvíli umlčí. Samozřejmě s touto novou funkcí přichází i pravidla, na která jsme už z herních voice-chatů zvyklí, a to zákaz urážet, pouštět hudbu a tak podobně.

Dříve, pokud jste chtěli ve hře pít nebo jíst, což je nezbytné pro udržení vaší postavy naživu, nešly některé nápoje či jídlo využít jen částečně, a místo toho vaše postava zhltnula celé balení. Nyní je možné částečně jíst nebo pít u více předmětů.

Do hry byly přidány zatím blíže nespecifikované, zbraně, čtyři nové granáty, nové vybavení, klíče, oblečení, pokrývky hlavy, ale hlavně dálkoměr, který na rozdíl od kompasu budete muset nosit ve svém batohu nebo vestě. Dálkoměr měří vzdálenost a je skvělým pomocníkem pro odstřelovače.

Po grafické stránce hra dostala úpravu odlesků, kdy předtím byl tento grafický šmrnc náročný na grafiku a trochu nepovedený. Nyní podle prvních záběrů odlesky vypadají úžasně. Optimalizována byla vegetace na větší vzdálenost, díky čemuž klesá náročnost hry na procesor. Byla přidána fyzická kolize předmětů ve světě. Nyní například po výbuchu granátu můžete vidět lítat předměty vzduchem nebo například při výstřelu do plechovky se plechovka znatelně pohne. Také byla upravena míra snížení saturace při dešti. Nyní při dešti hra bude více jasná.

Produkční ředitel Nikita Buyanov, který je také hlavním neoficiálním zdrojem informací, se zmínil, že vývojáři mají v plánu pro rok 2022 jejich titul vypustit z bety a vydat hru. Titul si hráči mohli poprvé zahrát už v polovině roku 2016, kdy byla v „pre-alpha“ fázi a od té doby už uplynulo přes šest let, kdy vývojáři aktivně na hře pracují, pilují ji a mění, zatímco jejich komunita stále roste. K dnešnímu dni má Escape From Tarkov odhadem přes 200 tisíc hráčů.