Série Call of Duty je od svého prvního dílu, až na několik výjimek, poměrně přímočará. Výbušný multiplayer doplňovala lineární kampaň, která se dala tak do čtyř až pěti hodin dohrát a občas byl v nabídce i třetí mód. Ať už jde o kooperativní Spec Ops v rámci podsérie Modern Warfare nebo Zombies u Black Ops.

Konkrétně Black Ops se nebálo s touto identitou série experimentovat a obzvlášť v kampani jsme mohli najít zajímavé věci. Zejména více konců nebo třeba možnost voleb a nechání hráče, aby se rozhodl mezi dvěma možnostmi. Neoblíbený díl Infinite Warfare pak přišel s nápadem vedlejších a nepovinných úkolů, které do širšího hlavního příběhu moc nezasahovaly.

Call of Duty: Black Ops Cold War je pak, jak vychází z nového rozhovoru pro PlayStation Official Magazine, jakási kombinace tohoto všeho. Kromě již zmíněných vícero konců nebo voleb v misích jde i o dialogové možnosti, otevřenější levely nebo možnost vytvoření vlastní postavy. A nyní se také dozvídáme, že vedlejší úkoly budou ve hře obsahovat hádanky.

Jejich plnou podstatu zatím neznáme. Víme ale, že hráč bude muset „využít důkazy“, aby si vedlejší mise - jejich pokračování a další části - odemkl. Je také dost možné, že případné plnění nebo ignorování těchto misí vyústí v odlišný a (pravděpodobně) horší konec. Zároveň stále zůstává otázkou, jak komplexní nebo těžké tyto hádanky budou.

Snad se to dozvíme ještě před vydáním hry 13. 11., kdy se jí dočkáme na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X a S.