Byly doby, kdy téměř cokoliv Valve vydalo, to se zařadilo mezi okamžité klasiky. Ať už tu mluvíme o Half-Life, Team Fortress, Portalu nebo Counter-Striku. Největší úspěch Valve zkrátka spočíval v tom, že samotné hry byly se vším všudy extrémně kvalitní a zábavné. A dalo se na nich snadno vydělávat. Něco podobného měl být i karetní Artifact fungující jako taková konkurence pro ostatní dnešní populární karetní hry, jako je třeba Hearthstone od Blizzardu, The Elder Scrolls: Legends od Bethesdy, případně Gwent od CD Projekt Red.

Akorát se z Artifactu nestala okamžitá klasika, ale okamžitě odhozený kus nanejvýš průměrného čehosi, co přišlo do světa bez větších oslav a umřelo chvíli po vydání. Dokonce takovým způsobem, že Valve stoplo jakékoliv aktualizace. Nedávno jsme se ale díky magazínu Edge dozvěděli, že se pracuje na „větším rebootu” této hry. Něco, co by mělo projekt znovu oživit a odstranit nebo změnit to, co se lidem nelíbilo. Konkrétní detaily neznáme, ani datum vydání nebo něco podobného, jenom víme, že se o všem dozvíme minimálně až po vydání Half-Life: Alyx.

Artifact bylo zajímavé selhání. Byli jsme překvapeni. Mysleli jsme si, že je to opravdu silný produkt,” řekl Gabe Newell magazínu Edge.

Zkusili jsme experiment, dostali jsme negativní výsledek, takže teď musíme zjistit, jestli jsme se z ponaučili a zkusit to znovu. A právě na tom tým Artifactu právě pracuje. [Koukli jsme se na to a ptali se], co bylo špatně s tím produktem? Proč jsme se dostali do této situace? Pojďme to opravit a zkusit to znovu.

Podle Gaba Newella je cílem „větší reboot” aby dokázali obhájit existenci hry svým zákazníkům i celému trhu. Na to, co z toho nakonec bude, si budeme muset ještě počkat. Podle všeho se tomuto úsilí, respektive nové podobě hry, interně říká Artifact 2. O úplně novou hru ale pravděpodobně nepůjde, přesto se dost možná ta aktuální změní k nepoznání. Tak či onak je druhý pokus přeci jenom dobrá zpráva a třeba z toho nakonec vzejde další klasika do portfolia Valve.