Klasická situace: tamtu postavu nezabijete, jelikož se jedná o člena vaší party, a tu vedle ní taky ne, protože je potřebnou součástí minimálně dané příběhové sekvence. Hry často nedovolují, abyste mohli zabít opravdu jakoukoliv postavu dle vašeho gusta, třebaže se vám nezdá barva jejího oblečení. Ovšemže se najdou výjimky, mezi něž bude patřit nadcházející The Outer Worlds studia Obsidian Entertainment. Zde si budete moci zabíjet, jak si budete přát, a stejně se v příběhu nezaseknete. Nejedná se o lehký úkol pro vývojáře, ale jak pověděl senior designer Brian Heins serveru Polygon, pracují na co nejlepším možném zpracování této problematiky.

"Je to nesmírně těžké. Za každým stěžejním NPC pro daný úkol či informaci tu jsou zadní vrátka pro hráče," sdělil Heins. Koho uvidíte, toho budete moci zabít, tudíž logicky musí existovat cesta, díky níž nakonec docílíte potřebné věci, ať už okradením oběti či vykradením truhly v její kanceláři. 

Tím to ale samozřejmě nekončí. Následně musí dávat logiku například dialogy, ve kterých se vaše činy projeví. Nemůžete tedy být NPC, podle kterého jste si zakoupili item od někoho, koho jste ale zabili a okradli. Velké úsilí tak spadá na designérké týmy, které musí brát v úvahu všechny možné scénáře, popsal Heins. Při testování se může přijít na novou ještě nezapočítanou možnost, jež musí být následně zpracována do scénáře.

Heins nakonec uznal, že nikdo není dokonalý a že mohou nějaké ty nedostatky nastat. Nicméně týmu věří a doufá, že se zpracovala alespoň většina možností.