V neděli jsme vás informovali, že střílečku Doom Eternal sužuje další kontroverze. Ta se tentokrát týkala nově nasazené ochrany Denuvo Anti-Cheat, která měla za cíl hráče ochránit před podvodníky. Problém byl ale v tom, že si ochrana nárokovala kernelové privilegium - tedy přístup přímo do jádra systému - a to se hráčům a fanouškům zásadně nelíbilo.

Abych byl sám za sebe zcela upřímný, nečekal jsem, že reakce id Software bude taková, jaká je. Minimálně musím uznat, že jde o příjemné překvapení. Marty Stratton, výkonný producent hry, musel Doom Eternal podruhé veřejně bránit, přičemž tentokrát i komunitě dal její (zasloužené) vítězství.

Ve svém oznamovacím článku zmiňuje, že fanoušci hry dali jasně najevo, že v týmu musí přehodnotit jejich postup v integraci anti-cheatovací ochrany. V důsledku toho v nové aktualizaci 1.1, která by měla do následujícího týdne vyjít (pouze na PC), dojde ke kompletnímu odstranění kontroverzní ochrany Denuvo Anti-Cheat.

Zatímco se budeme dívat na budoucnost anti-cheatovací ochrany v Doom Eternal, musíme alespoň zvážit dát hráčům možnost hrát bez nainstalovaného anti-cheatovacího softwaru v singleplayeru, stejně tak jako zajistit, že načasování implementace bude více sedět s očekáváními hráčů kolem iniciativ jako hodnocené či kompetitivní zápasy, kdy bude poptávka po takové ochraně mnohem větší.

Marty Stratton zároveň dementuje zprávy, že je mezi ochranou a vzniklými problémy, které hráči hlásí (mj. pády hry, snížení snímků za sekundu, modré obrazovky smrti), nějaká spojitost. Údajně vznikly problémy jinde a k jejich opravě by mělo s novou aktualizací také dojít.

Zároveň také na doplňuje, že Bethesda za rozhodnutím implementace této ochrany nestojí (respektive tým k tomu nijak nenutili) a odstranění ochrany nijak nevychází z její samotné kvality.

Jde každopádně o zajímavý, vstřícný a překvapivě transparentní krok, který na id Software zase pro změnu vrhá pozitivní světlo.