Finské studio Housemarque si udělalo jméno povedenými menšími a střednými arkádovými střílečkami jako Resogun, Alienation, Next Machina a Matterfall. Letos ale vývojáři ve spolupráci se Sony přivedli na svět AAA titul Returnal, který je mnohem větší než jejich dosavadní tvorba.

Navzdory věrné fanouškovské základně, kterou si hry od Housemarque dokázaly vydobýt, tvůrci před několika lety oznámili změnu plánu. Místo menších nezávislých her chtějí tvořit větší tituly. To jim Sony u Returnal umožnila. V nastoleném kurzu chtějí pokračovat.

Housemarque hodlají v budoucnu vytvořit další projekty tohoto kalibru, se stejnými ambicemi a rozpočtem jako Returnal, ne-li ještě vyšším. Uvedl to marketingový ředitel studia Housemarque, Mikael Haveri, v rozhovoru pro Game Reactor.

Přečtěte si také: Returnal pro PS5 je kandidátem na hru roku - Recenze (bez spoilerů)

„Dříve jsme pracovali na dvou projektech. S Returnalem máme jen jeden. Těžko říct, jestli budeme v budoucnu pokračovat s jedním nebo dvěma projekty, ale etablování se na trhu s Returnalem je výchozím bodem toho, na čem chceme stavět naše budoucí tituly. Nyní můžeme dokázat, že nejsme jen studio Resogun. Můžeme pracovat na nejrůznějších věcech a z našeho pohledu to znamená vytvářet stále větší a větší zážitky. Samozřejmě milujeme arkády a milujeme malé hry. Kdo ví? Možná je za 26 let budeme znovu vyvíjet. To však bude záviset na tom, jak úspěšně se nám podaří navázat na zkušenosti, které jsme získali z vývoje Returnalu.“

Bohužel nevíme, jak úspěšný Returnal je. Vyšel nedávno jako exkluzivita na PlayStation 5. Uvidíme, zda budoucnost finského studia bude spojeno se Sony. Je to pravděpodobné, ve spolupráci s japonskou společností vznikly i předchozí projekty Housemarque.