Když nebudeme počítat stálice v podobě závodní série Need for Speed a akčních RPG titulů Mass Effect a Dragon Age, tak se v Electronic Arts vyhýbají nákladným hrám s otevřeným světem. Můžete to být z důvodu strachu vydavatele investovat velké peníze do titulu, který by se nemusel vyplatit. Pokud ano, tak se zdá, že se v EA přestali bát.

Nasvědčuje tomu nový inzerát s hledáním senior designéra, jenž bude pracovat na pobočce v Seattlu a bude zodpovědný za implementaci mechanik a aktivit do zatím neoznámené hry. Dotyčný by měl mít alespoň osmiletou zkušenost s AAA hrami, včetně jednoho projektu ve vedoucí roli. Také zkušenosti s moderními AAA hrami s otevřeným světem a jejich sandboxovými systémy a mechanikami. Má jít o bohatý a dynamický herní svět.

POD VEDENÍM BÝVALÉHO MANAŽERA TVŮRCŮ SHADOW OF MORDOR

Jméno studia v inzerátu napsáno není. Místo toho najdeme další volné pozice v Seattlu. Ty také nasvědčují vývoji projektu s otevřeným světem. Vše by se ale mělo týkat nového týmu v Seattlu, které od jara minulého roku pod Electronic Arts buduje Kevin Stephens, bývalý manažer Monolith Productions. Stephens má s akčními adventurami v otevřeném světě bohaté zkušenosti, v Monolithu vedl tým při vývoji her Shadow of Mordor a Shadow of War ze světa Pána prstenů.

„Kevin je mimořádně talentovaný vedoucí a my se těšíme na jeho podporu při budování studia v Seattlu,“ uvedla loni Laura Miele, ředitelka vývojových studií EA, a ujistila, že Stephensovy zkušenosti, talent a vůdčí schopnosti budou při formování nového týmu neocenitelné.

V roce 2015 chtěli v Electronic Arts vytvořit gigantické akční hry ve stylu Grand Theft Auto a Assassin's Creed, ale to se nepovedlo. Akční adventura s otevřeným světem z universa Star Wars byla v roce 2019 zrušena. Tak doufejme, že tentokrát jim to vyjde.