Z opomíjeného Rainbow Six: Siege se během několika měsíců od vydání díky mnoha updatům a překvapivě návykové hratelnosti stal dlouhodobý fenomén, který si získal tisíce hráčů. Titul je navíc dodnes podporován a doplňován o nové, velice zajímavé herní prvky, které jeho trvanlivost jen prodlužují.

S rostoucí popularitou se však zvyšuje i riziko možného napadení herních serverů, které jsou neustále rozšiřovány a vylepšovány. I Siege, jak se nyní ukazuje, podlehlo těmto útokům ze strany webu SNG.ONE, který údajně prodával předplatné umožňující distribuovat DDoS útoky za účelem zpomalení, či dokonce shození herních serverů.

Díky tomu tak mnoho hráčů získalo cennou herní výhodu, která jim umožňovala kdykoliv podvádět. Mohli tak předčasně ukončit jakoukoliv hru všem hráčům, kteří k ní zrovna byli připojeni, nebo přetížit síť.

I proto na sebe žaloba ze strany Ubisoftu, který začal celou záležitost vyšetřovat, nenechala dlouho čekat. Dle IGN a Polygonu se po prošetření kauzy ukázalo, že SNG.ONE, která se navenek tváří jako obyčejná společnost umožňující ostatním evaluovat bezpečnost jejich webových stránek, měla údajně přístup k datům Fortnitu, Call of Duty a jiných herních serverů.

Dle Ubisoftu si ovšem SNG moc dobře uvědomuje škodu, kterou napáchalo. To nakonec potvrzuje i výsměšný tweet, který společnost zveřejnila a již jej nenajdete.

Nakonec se hodí zmínit, že boj Ubisoftu s DDoS je velmi úspěšný a od října 2019 se mu počet útoků podařilo snížit o 93 procent, což je vskutku úctyhodné číslo. Samotná žaloba je tak pouhým pokusem o to zničit samotné jádro problému, které představuje právě SNG.ONE.

Uvidíme, jak nakonec žaloba dopadne. My však držíme palce Ubisoftu, který je bezpochyby v právu.

Připomeňme, že Ubisoft se chce v letošních roce mnohem více zaměřit na příběhovou část u Rainbow Six Siege.