Osm let čekají fanoušci na návrat tajného agenta Sama Fishera. Při dlouhém čekání museli zkousnout pachuť ze snahy Ubisoftu transformovat značku Splinter Cell do mobilní podoby a virtuálního zážitku. To ale skončilo.

Vývojářské zdroje serveru VGC sdělily, že vydavatelský dům dal zelenou novému projektu, který má za cíl získat zpět frustrované fanoušky. Má jít o plnohodnotnou hru nacházející se v rané fázi vývoje. Existuje prý malá šance, že by Splinter Cell mohl být oznámen příští rok. Místo toho je pravděpodobné, že až nová hra spatří světlo světa, uplyne deset let od posledního velkého dobrodružství Sama Fishera.

Zatím není jasné, kdo projekt vyvíjí. Podle všeho ale není u kormidla tradiční tým ze studia Ubisoft Montreal.

Poslední plnohodnotná hra ze série, Splinter Cell: Blacklist, vyšla v roce 2013. Od té doby se Sam Fisher objevil v několika crossoverech a na mobilech. Naposledy byli fanoušci zklamáni loni, když Ubisoft ve spolupráci s Facebookem oznámil Splinter Cella určeného pro virtuální realitu.

Generální ředitel Ubisoftu, Yves Guillemot, loni naznačil, že se Splinter Cell vrátí, ale potřebují čas. Při tom uvedl, že klíčovým faktorem dlouhého čekání na Splinter Cella byl úspěch značek jako Assassin’s Creed a vznik nových jako Watch Dogs a The Division. Jinými slovy, Ubisoft neměl zdroje (zejména ty lidské), aby se zabýval návratem. I když Guillemot tvrdí, že jeho lidí chtěli pracovat na něčem novém. Možná v tom hrály roli také obavy fanoušků, kteří si při Splinter Cell: Blacklist přáli, aby vývojáři neměnili určité věci, a naopak jiné zachovali.