Ve včerejší speciálně epizodě pořadu Inside Xbox v rámci X019 o nové generaci Xboxu nepadlo ani slovo - pokud jste přehlédli, doporučujeme vám náš velký souhrn. Absenci nových informací ale vynahradil Phil Spencer a další lidé z Microsoftu krátce poté, když poskytovali rozhovory jednotlivým zahraničním magazínům.

Podle slov šéfa Xboxu se u nové generace své konzole soustředí na výkon, cenu a zpětnou kompatibilitou. Na těchto třech věcech Microsoftu hodně záleží a nehodlá opakovat chyby, kterých se dopustil v konkurenčním boji Xboxu One s PlayStationem 4 od Sony.

„Poučení z generace Xboxu One je, že nebudeme ztrácet na konkurenci z hlediska výkonu nebo ceny. Když si vzpomenete na začátek současné generace, byli jsme o sto dolarů dražší [než PS4, poz. redakce] a ano, měli jsme horší výkon. S Project Scarlett chceme uspět na trhu,“ prohlásil Phil Spencer pro The Verge s tím, že v porovnání s PS4 nebude Scarlett dražší ani méně výkonný.

Úspěch nového Xboxu bude pro Microsoft hodně důležitý, když prodeje Xboxu One jsou výrazně horší než výsledky, kterých dosahuje konkurenční PlayStation. U Xboxu Scarlett hodlá Microsoft vše vsadit na jednu kartu a zaměřit se na multiplatformní hry i zpětnou kompatibilitu. Plus je jasné, že důležitý bude i Xbox Game Pass, předplatné, které již dnes obsahuje stovky zajímavých her za pár korun měsíčně.

Závěrem rozhovoru Spencer řekl, že v budoucnu uvidíme mnoho nových generací konzole Xbox, avšak nechtěl komentovat spekulace o dvou možných verzích nadcházejícího Xboxu. Ty tvrdí, že Scarlett dorazí na trh ve výkonnější a slabší verzi. Ta výkonnější má být pochopitelně dražší – něco jako dnes Xbox One S a Xbox One X.

Aaron Greenberg se pro VG247 vyjádřil v podobném duchu jako Spencer. Vedoucí marketingu Xboxu se nechal slyšet, že Project Scarlett se zaměřuje na čistou sílu, umožní rychlejší hraní a zvýší počet zobrazených snímků za sekundu. Cena, výkon a zpětná kompatibilita ale nejsou jedinými pilíři. Microsoft chce využít také cross-play.

Nový Xbox přezdívaný Project Scarlett se má začít prodávat koncem příštího roku, stejně jako PlayStation 5. Konzole bude podporovat hraní v rozlišení až 8K (z mého pohledu bude standard 4K), snímkovou frekvenci až 120fps, sledování paprsků (ray-tracing) a využije SSD disk a na míru vytvořený procesor založený na architektuře AMD Zen 2 a Radeon RDNA.

Další informace o plánech Microsoftu přidal Matt Booty, šéf Xbox Game Studios. Ten se nechal slyšet, že americká společnost je v současné době s 15 studii spokojena a nezaměřuje se na získání dalších týmů, nýbrž na vývoj her. Booty byl nadšen z nedávného setkání všech hlavních lidí z jednotlivých studií v New Yorku a zejména nápady od manažerů, jako jsou Tim Schafer z Double Fine a Brian Fargo z InXile, mu vlily důvěru v budoucnost se spoustou zajímavých nápadů.

Zaměření na hry jde ruku v ruce s Aaronem Greenbergem. Podle něj v Microsoftu poslouchají zpětnou vazbu fanoušků, kteří požadují zpětnou kompatibilitu a více her od first-party studií. Z toho důvodu Microsoft koupil několik studií, posílil ty stávající a založil zcela nové, aby se počet vlastních studií vyšplhal na 15, což je o dvojnásobek více než dříve. Těchto 15 studií nyní vytváří tolik her, kolik jich Microsoft ještě ve vývoji současně neměl. Je jasné, že většina je zaměřena na novou generaci Xboxu.