Aaron Keller, nový šéf vývoje Overwatch 2, který vystřídal veterána Jeffa Kaplana, během živého přenosu What's Next představil PvP mód Overwatch 2. Dozvěděli jsme se, že se vývojáři rozhodli snížit počet hráčů. Týmové bitvy budou jen pět proti pěti.

„Overwatch se v průběhu času změnil. Nejprve jsme neměli žádný limit hrdinů. Potom jsme zavedli limit hrdinů. Nakonec jsme během hry zavedli blokování rolí. Tohle je další krok v tom, jak by se Overwatch měl hrát,“ uvedl Keller.

Tahle změna bude mít za následek, že formát 2-2-2, který se skládá ze dvou podpůrných hrdinů, dvou hrdinů zaměřených na poškození a dvou tanků, bude nyní složen pouze z jednoho tanku, dvou supportů a dvou DPS hrdinů na tým.

Přečtěte si také: Overwatch 2 přichází o hlavního vývojáře. Jeff Kaplan opouští Blizzard

Rozhodnutí změnit složení hrdinů týmů by mohlo ovlivnit i původní Overwatch. Blizzard dříve totiž slíbil, že PvP mezi oběma hrami bude kompatibilní. Profesionální hráči Overwatch, kteří se zaměřují na roli tanků, nejspíš přijdou o své pozice v týmu.

Po této informaci stream pokračovat ukázkou nového obsahu. Prohlédnout jsme si mohli hybridní mapu New York City. Ta zahrnuje některé pamětihodnosti, jako je například Grand Central Station.

Velká změna se týká také vertikality - hodně map je přepracováno tak, aby pracovalo s výškou a nutilo tak týmy daleko více taktizovat. K tomu slouží i předělaný HUD, který je nově čistější a nabízí méně vizuálního šumu - nabízí kromě sjednocené pozice pro životy také řadu indikátorů, komu dáváte v průběhu souboje buff či debuff.

Hodně lidí se bálo, že po odchodu Jeffa Kaplana z Blizzardu to znamená, že Overwatch 2 čeká konec, ale připomeňme si, že spousta původních vývojářů Overwatche je stále u kormidla. 

Kaplan byl hlavním designérem a režisérem prvního dílu Overwatch a vedoucím vývoje chystaného druhého dílu. Na jeho místo nastoupil, jak už víme, Aaron Keller. Ten dosud působil jako zástupce Kaplana u Overwatch 2 a oba se znají z vývoje World of Warcraft. Z toho důvodu se nemá odchod Kaplana na vývoji Overwatch 2 negativně podepsat. Obzvlášť to, že působil jako zástupce je pro komunitu dobrá zpráva.

A poslední livestream vývojářů dokázal přinejmenším, že Blizzard má stále dost dobrý plán. Chystané změny se projeví i na připravované PvE kampani, která nabídne velký kooperativní příběh s originálními cut-scénami oblíbených hrdinů, které vznikly z konceptů hlavního designera Geoffa Goodmana, který je také stále součástí týmu a dohlíží na celý vývoj.

Bohužel, stále neznáme datum vydání Overwatch 2.