Další radiací prozářený den v Zóně, další střípky informací o očekávaném Stalkerovi 2. I když tentokrát jde tak trochu o informace ne-informace. Vývojáři ze studia GSC Game World zveřejnili na kanále Discordu pro hru S.T.A.L.K.E.R. 2 aktualizovaný přehled častých otázek a odpovědí. Většina otázek se týká již známých informací, potažmo témat, k nimž se již tvůrci v minulosti nějak vyjadřovali, přesto však přibylo několik nových kousků, které jsou zajímavé tím, že v jejich případě zatím chodí vývojáři okolo horké anomálie.

To se týká zejména herního enginu. Dosud se mělo za to, že S.T.A.L.K.E.R. 2 využije Unreal Engine 4 od Epic Games. Jelikož je však již na obzoru Unreal 5, začínají se množit otázky, jestli náhodou studio GSC Game World nevsadí právě na novou verzi. Tvůrci jsou si zjevně těchto otázek dobře vědomi, zatím však nechtějí nabídnout konkrétní odpověď. „Hra je poháněna Unreal Enginem, ale ještě nejsme připraveni oznámit jeho verzi,“ dočteme se v FAQ na Discordu.

Přečtěte si také: Stalker 2 nemá nic společného s původně vyvíjeným, zrušeným pokračováním série

Už to, že vývojáři musí takhle mlžit, o něčem svědčí. Faktem nicméně je, že případný přechod na novější verzi enginu nemusí být žádná rychlá nebo levná legrace. Za zmínku ale stojí i skutečnost, že studio nikdy přímo neřeklo, že využije Unreal 4. Pouze se předpokládalo, že tomu tak bude, protože v době, kdy tvůrci oznámili využití enginu od Epicu, ještě nebyl Unreal 5 naplno představen.

Podobné mlžení nastalo i v otázce multiplayeru či kooperativního režimu. PvP multiplayer byl součástí každé předešlé hry ze série S.T.A.L.K.E.R., tedy Shadow of Chernobyl, Clear Sky i Call of Pripyat, dnes se však na něj příliš nevzpomíná, což bude nejspíš důvod, proč mu dosud v souvislosti s druhým dílem nebyla ze strany komunity či médií věnována zvlášť velká pozornost. I v tomto případě každopádně platí, že si na odpověď budeme muset ještě počkat. „Tohle je jedna z otázek, u nichž ještě nemůžeme nabídnout odpověď. Ale nebude tomu tak navždy. Sledujte naše sociální sítě a určitě tuhle informaci neminete.“ To zní docela nadějně, nemyslíte?

Samozřejmě se nabízí přesvědčení, že by měli tvůrci věnovat veškeré úsilí singleplayeru, který je v tomto případě stěžejní. Dle FAQ však na hře pracuje více než 300 vývojářů. To je jednak víc než dost zaměstnanců na to, aby se část z nich mohla věnovat multiplayeru nebo kooperativnímu módu, jednak mnohem větší číslo, než by se možná dalo čekat. Stávající GSC Game World tedy není žádný trpaslík.

Protože S.T.A.L.K.E.R. 2 využívá engine Unreal, neustále se objevují otázky, zda půjde o časovou exkluzivitu pro Epic Games Store, potažmo Epic Games Launcher. Vývojáři však ještě nejsou připraveni v tomto směru cokoliv prozradit, takže stále je naděje, že bude hra již v době vydání k dostání i na Steamu a/nebo GOG.com, kde najdeme i předešlé díly série. Nutno však podotknout, že samotné využití Unreal Enginu nutně nemusí znamenat exkluzivitu pro Epic Games Launcher. Unreal 4 kupříkladu využívá i Postal 4, avšak tým Running With Scissors se zuby nehty drží Steamu. Podobně je na tom třeba Star Wars Jedi: Fallen Order od EA a studia Respawn Entertainment, vycházející ve stejný den na Originu, Steamu a Epicu.

Za zmínku ještě stojí, že GSC Game World nadále odmítá zveřejnit jakékoliv informace spojené s vydáním Stalkera 2. Ani tentokrát tedy nedošlo k návratu k roku 2021, který tvůrci používali jako termín vydání hry v minulosti, což ještě víc posiluje už tak velmi silné přesvědčení, že letos se do nově zpracované Zóny nepodíváme, a to ani na PC, ani na Xboxu Series X|S.