Valve nemyslí na malé vývojáře s krátkými hrami, stěžuje si jednočlenné nezávislé studio Emika Games a pozastavuje činnost na dobu neurčitou. Poslední kapkou byl nedávno vydaný psychologický horor Summer of '58 na Steamu, který lze dohrát za přibližně 90 minut.

Právě tady je problém. Politika Steamu umožňuje všem hráčům požádat o vrácení peněz za jakoukoliv hru do 14 dnů od jejího zakoupení, za předpokladu, že v ní nahrají méně než dvě hodiny. Emika Games tvrdí, že jejich titul dohrála řada hráčů a udělila velmi kladné hodnocení, ale potom požádala o vrácení peněz. Studio tyto peníze muselo vyplatit a de facto nic nevydělalo.

Vývojář Summer of '58 poděkoval hráčům za podporu a kladné recenze, leč nemůže začít pracovat na dalším projektu. Tím měl být From Day To Day – v nejbližší době však nevyjde.

Co s tím? Snížit limit ze dvou hodin na méně by poškodilo spotřebitele u velkých AAA titulů. Někteří navrhují, aby Steam zavedl novou politiku s ohledem na kratší hry. To by ale vyžadovalo minimálně dalšího zaměstnance Valve, aby kontroloval, zda jsou hry skutečně kratší než dvě hodiny. Dalším možným technickým řešením je použít achievementy Steamu jako ukazatele dokončení hry. Pokud hráč získá závěrečné achievementy za dokončení příběhu, mohla by mu být znemožněna refundace.

Jak byste tento problém vyřešili vy?

Summer of '58 je psychologický thriller z pohledu první osoby, odehrává se v létě 2008. Hlavní hrdina se na žádost svých stoupenců vydá do Ruska, aby prozkoumal opuštěný sovětský tábor. Místní obyvatelé tvrdí, že toto místo obývají neklidné duše. To je třeba ověřit.