Jedním z nejčtenějších článků na našem webu za uplynulé dny byla zpráva polského insidera, který tvrdil, že za odklad Cyberpunku 2077 mohou konzole. Podle jeho slov má mít očekávané akční RPG velké problémy na základním modelu konzole Xbox One. U této verze má být výkon extrémně neuspokojivý.

Tato zpráva obletěla svět a zapříčinila četné nadávky na slabý hardware zastaralých konzolí, postarala se o obavy z downgradu a vyvolala otázky o stavu PC verze. Po pár dnech se k neoficiálním informacím o stavu Cyberpunku 2077 vyjádřil Cory Barlog. Kreativní ředitel studia SIE Santa Monica, který naposledy vytvořil God of War z roku 2018, se CD Projektu RED zastal a do světa vzkázal, že tento stav hry je zcela normální. Většina lidí akorát nerozumí tomu, jak vývoj her probíhá, což potom přináší tyto negativní zvěsti.

Podle Barloga je optimalizace posledním krokem v procesu vývoje hry. „K optimalizaci dochází těsně před dosažením takzvaného zlatého (gold) statusu. Tím pádem je zcela přirozené, že hra na jakékoli platformě v této fázi vývoje nefunguje. Není na tom nic, za co by se měl nějaký vývojář stydět.“

„Každá hra běží špatně dokud neprovedete optimalizaci hardwaru v poslední fázi před goldem. Cítím se povinen tento problém objasnit, protože mnoho lidí nemusí vědět, jak přesně vypadá vývoj hry,“ pokračoval Barlog s tím, že ho mohou případně jeho kolegové vývojáři opravit. On si ale myslí, že takto to funguje u většiny her.

Všichni podle Barloga chtějí vytvořit bezproblémovou a plně optimalizovanou hru. „Někdy (většinou) uspějeme. Někdy ne. Ale NIKDY to není z důvodu, že bychom to nezkusili,“ dodal.

Jeden ze sledujících na zprávy Barloga odpověděl a navrhl, aby CD Projekt RED tedy vynechal současnou generaci konzolí a zaměřil se na PlayStation 5 a Xbox Series X, které vyjdou koncem letošního roku a budou výkonnější. Na to Barlog odpověděl, že o tom se rozhoduje daleko dříve a není to snadné. Z pohledu vývojářů je pochopitelné, že chtějí Cyberpunk 2077 vydat na PS4 a Xbox One, které mají velkou základnu hráčů.

Slova kreativního ředitele God of War ocenil Philipp Weber z CD Projektu RED. „Cory Barlog uhodil hřebíček na hlavičku. Samozřejmě optimalizujeme hru pro Xbox One, PlayStation 4 a PC, protože to se děje v posledních fázích vývoje. Předtím není mnoho věcí optimalizováno, protože se obsah neustále mění. Spekulace, že odklad je kvůli X, nejsou příliš pravdivé. Existuje vždy mnoho důvodů,“ napsal ke komentáři Barloga zaměstnanec CD Projektu RED.

CD Projekt RED podle všeho stav Cyberpunku 2077 bereme velmi vážně a našel si pomoc. Polská firma QLOC se pochlubila spoluprací s CD Projektem RED. V rámci Cyberpunku 2077 má pomáhat s vývojem hry a testy. QLOC se podíleli například na portech her jako Hellblade: Senua’s Sacrifice, Dragon’s Dogma: Dark Arisen nebo PC verzi Mortal Kombatu 11. Podle neoficiálních zpráv mají pomáhat ještě další dvě polské společnosti, a to Crunching Koalas a Testronic.

V prohlášení o odkladu Cyberpunku 2077 nejvyšší představitelé studia napsali, že chtějí, aby Cyberpunk 2077 byl jejich korunním počinem pro tuto generaci. „Odklad vydání nám poskytne cenné měsíce, které potřebujeme na to, aby byla hra perfektní,“ objasnili.[url=https://indian-tv.cz/hra/cyberpunk-2077][/url]Cyberpunk 2077 po odkladu vyjde 17. září/septembra 2020 na PC, PlayStation 4 a Xbox One s českými titulky.