BlizzCon koncem včerejšího dne řádně začal a uvítací ceremonie nám dala pohled na několik novinek od Blizzardu, kterým jsme se věnovali v souhrnném článku. Během samotné ceremonie ovšem nedošlo na střílečku Overwatch 2, které byl následně - stejně jako všemu ostatnímu - věnován samostatný segment.

V necelých 40 minutách jsme se dozvěděli řadu detailů právě o pokračování této střílečky; a to včetně nových map, změn v multiplayeru, co nás čeká v příběhových misích a další věci.

Přečtěte si také: Představen remaster Diabla 2, nová třída pro Diablo 4 i novinky pro World of Warcraft

Co se týče map, představeny nám byly lokace Řím a New York. Zatímco v Římě nás má čekat „romantika“ v oblasti tohoto města poblíž Kolosea, New York cílí na autentickou rekreaci se stylem art deco v 20. a 30. letech.

V rámci press kitu také došlo na bližší pohled na několika dalších map. To zahrnuje švédský Göteborg, Indii a Toronto. Göteborg bychom si měli zahrát v módu Assault, zatímco Toronto cílí na nový herní mód Push; u ostatních map zatím nevíme.

ZMĚNY V PVP A HRDINECH

Jedna z větších věcí, která nás v druhém Overwatch čeká, jsou poměrně markantní změny v PvP a designu hrdinů. A to i co se týče jejich schopností.

Ačkoli zatím nepotvrzeno, jestli se dostanou do finální hry, jsou pasivní schopnosti rolí. V interním buildu hry mají tanci zredukovaný knockback a generují méně ultimátní schopnosti pro nepřátele, kteří na ně vystřelí.

Klasičtí DPS by pak měli mít o něco rychlejší pohyb oproti ostatním rolím, zatímco supporti mají schopnost regeneraci zdraví nepodobnou pasivní schopnosti Mercy.

První zmíněná role - tanci - navíc měli získat celkově mnohem větší změny. Takový Reinhardt má mít podle všeho dva Fire Striky a možnost zrušit jeho Charge a otáčet se během něho o něco prudčeji.

Jestli se ale jakákoliv z výše zmíněných změn dostane do finální hry, je otázkou času. Co se ale do hry dostane určitě, jsou změny v audio designu; zbraně by měly působit agresivněji a lépe a chybět by neměly ani zcela nové zvuky pro většinu zbraní.

HERO MISSIONS

Obecně největší novinkou v Overwatch 2 bude větší zaměření na PvE obsah. Zatímco v prvním díle se musíme spokojit s eventy Junkenstein's Revenge a Archives, abychom si užili skutečně kooperativní mise, Overwatch 2 nám nabídne nové mise permanentně.

Jedny takové mise jsou tzv. Hero Missions. Těch má být klidně i stovky. Měnit se mají nepřátelé, typy, úkoly a hrát bude možné na všech multiplayerových mapách ve hře, někdy dokonce s novými prostory, které jsou jinak v multiplayeru nepřístupné. To zahrnuje i změnu atmosféry, denní doby a některé mapy (jako třeba Temple of Anubis nebo Petra) mají nabízet i dynamické písečné bouře nebo vánice.

Co se týče jednotlivých úkolů, blíže nám byl představen Gather & Run, kde hráči musí sebrat nádoby a donést je na jedno místo, zatímco se pomalu objevují speciální typy nepřátel. Zmíněny také byly úkoly Wall of Death (kde hráči musí doběhnout na konec mapy, zatímco je pomalu honí smrtící zeď), Scavenger Hunt nebo Kill Quest.

V rámci PvE bude také možné si jednotlivé postavy levelovat. To je něco, co víme už z dřívějšího BlizzConu, když došlo k odhalení hry. Celý systém byl ale od té doby značně rozšířen. Místo několika schopností a talentů pro každou postavu jde nyní o velké stromy dovedností, které mají nabídnout možnost si jednotlivé postavy opravdu upravit podle sebe. Viz porovnání níže, kdy nalevo můžete vidět starý strom dovedností a napravo ten nový.

PvE mise zároveň budou pohromadě držet nepřátelé. Nepřátelské jednotky dostaly masivní upgrade, nejen vzhledově, ale i funkčně a došlo i na zcela nové jednotky. Cílem zkrátka je, aby souboje s nimi byly zajímavé.

Ukázány byly například jednotky Breacher (chodící bomba, která se snaží zničit věc, kterou bráníte), Puller (slepá elegantní dáma, která si vás přitáhne a zabije vás) nebo Artillery Unit (chodící… dělostřelecká jednotka, nepřekvapivě). Chybět by neměly ani elitní verze jednotek.

KAMPAŇ

Chybět by neměla ani příběhová kampaň, která se bude zaměřovat na druhou vzpouru Omniců, jež jsme měli možnost vidět v krásném videu Zero Hour.

Těšit bychom se měli obecně na dobré vypravování příběhu, včetně dialogů mezi postavami, NPC postav, cut-scén a podobně.

V současné době stále nevíme, kdy se Overwatch 2 dočkáme, ale ze všech nových informací to působí jako skutečné pokračování, na které se možná vyplatí ještě nějakou dobu počkat. Hra nicméně vyjde na PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch.