Historie Star Wars her sahá desítky let do minulosti a jedním z největších milníků této historie je nepochybně dvojice klasických simulátorů, a to Star Wars: X-Wing z roku 1993 a o rok mladší Star Wars: TIE Fighter od LucasArts. Ačkoliv by tomu možná někteří nechtěli věřit, příznivci Impéria, kteří se zrodili v té době, ještě úplně nezmizeli, a právě pro ně je určený velmi pozoruhodný fanouškovský projekt nazvaný TIE Fighter Total Conversion.

Jak už napovídá název, TIE Fighter Total Conversion nebo zkráceně TFTC je předělávkou klasického simulátoru Star Wars: TIE Fighter z roku 1994, kterou má na svědomí modder vystupující pod přezdívkou AngelTFTC. Ten však nevyužil nějaký z dnes dostupných enginů, místo toho vsadil na technologii, která je původní hře a celé sérii Star Wars simulátorů nejblíž - na engine hry Star Wars: X-Wing Alliance, vydané v roce 1999.

Přečtěte si také: Star Wars: Battlefront Classic Collection neobsahuje obsah převzatý od modderů, dušuje se Aspyr

Výsledkem je tedy nová, v mnoha směrech lepší podoba proslulého titulu, která sice nevypadá nijak moderně, ale zároveň působí velmi věrným retro dojmem. Projekt přitom nevznikl úplně od nuly, ve skutečnosti staví na již existujícím projektu s označením TFTC, jenž vznikl v roce 2005. Bez ohledu na původ nebo pestrou minulost každopádně TIE Fighter Total Conversion nabízí kompletní předělávku hry, zahrnující změny v oblasti hratelnosti i grafiky.

TIE Fighter Total Conversion zahrnuje obsah původní hry, datadisku Defender of the Empire a rozšíření Enemies of the Empire, což dohromady dělá 76 misí a 28 výcvikových scénářů. Tohle všechno pak doplňuje kampaň o 37 misích a 4 tréninkových misích, tvořená předělávkou prvních 8 bitev ze hry. Ty slibují více lodí, větší bitvy nebo zcela překopané mise při zachování originálního příběhu. Celý projekt zachovává také původní dabing a cut-scény a dokonce nechybí podpora VR zásluhou projektu XWAU nebo klasický MIDI soundtrack. Kdyby vám ale z nějakého důvodu nevoněl, můžete zvolit plně remasterovaný hudební doprovod, jenž si můžete poslechnout níže.

Předělávku klasického simulátoru si můžete stáhnout na webu ModDB, samozřejmě ve formě modu pro Star Wars: X-Wing Alliance. Zde se ale nabízí otázka, zda zanedlouho nepřijde společnost Lucasfilm nebo Disney s žádostí o stažení a ukončení celého projektu, což už se v minulosti stalo mnohokrát. TIE Fighter Total Conversion má však v rukávu několik es, díky nimž existuje docela slušná pravděpodobnost, že se tentokrát nic takového nestane.

V první řadě si všimněte, že projekt sám o sobě přímo nevyužívá značku Star Wars. To bývá u fanouškovských předělávek jeden z největších kamenů úrazu, protože jestli v Lucasfilmu a u Disneyho něco nevidí rádi, je to zdání, že je fanouškovský projekt oficiálním Star Wars produktem. Na tuto podmínku doplatil například Apeiron, starší pokus o fanouškovský remake Star Wars: Knights of the Old Republic v Unreal Enginu. Ten sice působil slibně, ale se slovy Star a Wars těsně po sobě v propagačních materiálech příliš nešetřil, zatímco pojmenování či logo projektu mohlo na neznalé pozorovatele působit docela oficiálně. Čímž si autoři víceméně říkali o stopku, která na sebe nenechala moc dlouho čekat.

Výhodou TIE Fighter Total Conversion je nepochybně také skutečnost, že nejde o placený počin a že využívá pouze obsah a technologie dostupné v originálních Star Wars hrách, takže se dá specifikovat jako mod. A s modifikacemi zpravidla není problém, pokud se opět dodrží výše uvedená podmínka jasné deklarace fanouškovského projektu. Nezbývá tedy než doufat, že se neobjeví jiný důvod, proč by měla totální konverze TIE Fighteru zmizet ze světa. Jestli se vám ale celý projekt zalíbil, pro všechny případy se stahováním příliš neváhejte. Jistota je jistota. Na závěr nezbývá než si povzdechnout nad otázkou, proč takhle nemohla vypadat singleplayerová kampaň Star Wars: Squadrons.