Když se podíváte na licencované tituly, povětšinou narazíte na dva různé modely. Buďto se jedná o free-to-play hry vyvinuté pro mobilní zařízení nebo to jsou velké AAA tituly jako je například Marvel’s Spider-Man či Marvel's Avengers. Ale jak už tomu ve světě bývá zvykem, vždy se najde někdo, kdo se tak trochu odlišuje od standardů a jde si svou cestou.

Příkladem toho je THQ Nordic, což je herní vydavatel, který stojí například za úspěšným titulem SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated, právě jehož úspěch, podle webu GamesIndustry.biz, vnukl THQ Nordic myšlenku týkající se zdvojnásobení jejich licencovaných značek, kterou nyní realizují.

Dle výkonného ředitele THQ Nordic Klemense Kreuzera je hra velkým úspěchem. Povedlo se jí prodat přes jeden milion kopií a v budoucnu by se čísla dokonce mohla vyšplhat na dva miliony. V THQ Nordic byli s čísly tak spokojení, že se studio Purple Lamp stojící za tímto remakem stalo jejich součástí. Purple Lamp bylo jednou ze 13 firem, kterou mateřská společnost Embracer Group pořídila loni v listopadu/novembri.

Kreuzer díky úspěchu SpongeBoba věří, že i hry tohohle typu mají své místo na dnešním videoherním trhu. „Myslím, že 3D akční plošinové adventury mají nekonečný život. Možná nebyly cílem posledních několika let, ale jsou to jedny z nejpříjemnějších her, u kterých můžete jen tak sedět na gauči, hrát 20 minut nebo dvě hodiny. Je to okamžitý přístup a je to zábava. O tom hraní her je, bavit lidi.“

Přečtěte si také: Biomutant je téměř připraven k vydání

V budoucnu toho můžeme od THQ Nordic očekávat opravdu dost. Ve hře jsou jak remaky starších licencovaných titulů, tak pokračování již existujících. Mimo jiné v tuhle chvíli v THQ Nordic pracují na 61 titulech, z nichž pouze 21 bylo oznámeno, a některé z nich neuvidíme do léta 2024.

Jeden z těchto titulů zvaný Biomutant, který Kreuzer popsal jako „vydání velké důležitosti", by měl po spoustě odkladů konečně vyjít v průběhu dalšího fiskálního roku, který začíná 1. 4. 2021 a končí 31. 3 2022.