The Last of Us Part II zanechalo v hráčích rozporuplné pocity. Fanoušci prvního dílu čekali na pokračování dlouhých šest let a mnoho z nich bylo z drsného příběhu Ellie zklamáno a nechápalo, co to studio Naughty Dog udělalo. Kreativní ředitel Neil Druckmann se nově pochlubil, že původně mělo být The Last of Us Part II ještě temnější.

Konec The Last of Us Part II měl původně vypadat jinak. Scénárista, režisér, kreativní ředitel a viceprezident Naughty Dog odhalil, že připravili spoustu různých verzí posledního aktu. Vždy ale počítali s tím, že Ellie zabije Abby. Přibližně v polovině vývoje ale zjistili, že to Ellie nemůže udělat.

Ellie musela ukázat, že v ní zůstal kus staré Ellie. Ta lidskost, kterou Joel ovlivnil,“ objasnil Druckmann v rozhovoru s americkým magazínem Game Informer.

Přečtěte si také: Hráči kritizují The Last of Us Part 2 jen pár hodin po vydání

Druckmann připouští, že tenhle konec se zpočátku zdál všem poněkud divný, ale postupem času přišli na to, že tohle rozhodnutí Ellie více odráží celý příběh a motivaci.

Zajímavá je také další věc. Osud jednotlivých postav nebyl na začátku určen. V Naughty Dog zvažovali různé verze událostí souvisejících s Levem a Yarou.

The Last of Us Part II vyšlo před měsícem na PlayStation 4 s českými titulky.