Jak bylo slíbeno, tak se také stalo. V noci dorazil první patch po vydání The Callisto Protocol, který opravuje sekání při kompilaci shaderů. To potvrzují i hráči. Píšou, že se teď hororová survival akce od autora Dead Space lépe hraje, ale bohužel má hra nadále špatnou optimalizaci.

Kompilace shaderů teď začíná hned po spuštění hry, což řeší problém jen z jedné části. Na první pohled se zdá, že se titul méně seká, ale stačí se déle procházet temnými chodbami, zahnout za roh, vidět nový efekt... To vše a mnohem více nadále způsobuje velké propady snímkové frekvence.

Aktualizace bohužel vůbec neřeší špatnou optimalizaci. The Callisto Protocol nadále nedokáže náležitě využít procesor a grafickou kartu, zejména při používání ray tracing efektů, hlásí kolegové z DSOGaming.

Vývojáři ze studia Striking Distance slibují další aktualizace. Kdy dorazí, to zatím nespecifikovali. Patche by měly řešit další problémy s optimalizací a pády hry, kterých je dle hráčů po čerstvém patchi více.

The Callisto Protocol vyšlo včera a bylo na Steamu bombardováno negativními recenzemi kvůli špatné optimalizaci a problémům s výkonem hry. Ty trápí i majitele výkonných sestav, včetně nejnovějších grafických karet, mj. GeForce RTX 4090.

Situace se postupně zlepšuje, v době psaní článku má hra přes 8000 uživatelských recenzí, z toho 44 % hráčů hodnotí novinku kladně.