Ve světě Nintenda se během tohoto týdne opět objevilo několik zajímavých novinek, o které by byla škoda se nezmínit. Pojďme se na ně vrhnout v našem speciálním článku věnovaný všem fanouškům Switche.

NINTENDO SWITCH PŘEKONALO V PRODEJNOSTI PLAYSTATION 1

Konzole Switch podle odhadů VGChartz překonala celkové prodeje PlayStation 1. Switche se za týden končící 15. lednem 2022 prodalo 341 662 kusů, takže jeho celkové prodeje od jeho vydání dosáhly 102,81 milionu kusů. To je srovnatelné s konzolí PlayStation 1 od Sony s celkovým prodejem 102,5 milionu kusů. Údaje pro Switch zahrnují kombinované prodeje původního modelu Switch, Switch Lite a Switch OLED.  

Hybridní konzole Nintendo se nyní stala pátou nejprodávanější platformou videoher všech dob. Další na řadě je PlayStation 4, kterého se do dnešního dne prodalo odhadem 116,58 milionu kusů, pak Game Boy (plus Game Boy Color) se 118,69 miliony kusů. Switch je tak vzdálen 13,77 milionu kusů od PlayStation 4 a 15,88 milionu kusů od Game Boy.

Samozřejmě jde opravdu o odhad, ale již v příštím týdnu se dozvíme oficiální počty prodaných kusů konzole. Nintendo totiž 4. února vydá finanční výsledky za čtvrtý kvartál roku 2021. Takže budeme mít spočtený celý loňský rok. Jak se Nintendu dařilo v prodejnosti za první tři kvartály roku 2021 se můžete dočíst zde.

SCÉNÁŘ PŘIPRAVOVANÉHO FILMU S MARIEM JE PODLE HLASU LUIGIHO „PŘÍSNĚ TAJNÝ“

Samotné herecké obsazení animovaného filmu Super Mario bylo odhaleno loni v září a od té doby jsme toho ale moc neslyšeli.

V americké talk show Jimmy Kimmel Live se nyní objevil herec Charlie Day, který jako představitel hlasu Luigiho promluvil trochu o své vlastní roli. Na výzvu Kimmela se Charlie zmínil o tom, jak sám chodí do kabiny a nahrává úryvky a ve skutečnosti toho o scénáři vůbec moc neví – je to takové tajemství.

„Hraji Luigiho, ve skutečnosti jsem to dnes ráno jen nahrával a rád bych vám o tom všechno řekl, ale je to přísně tajné... nevím nic... Mario to pravděpodobně ví, ale Luigimu nic neřeknou.“

Pokračoval vtipem o tom, jak by mu dva chlápci s kladivy zlomili vaz, kdyby se pokusil někomu něco říct o připravované filmové animaci od společnosti Illumination.

O filmu se začne mluvit v čase kolem 1:55

RETRO STUDIOS HLEDÁ NOVE INŽENÝRY PRO VÝVOJ METROID PRIME 4

V červnu to budou již 4 roky, kdy na E3 bylo oznámeno vydání nového Metroid Prime 4. Na velmi očekávané pokračování slavného Metroidu od Retro Studios to je ale zatím dlouhá hrbolatá jízda.

Po potvrzení, že hra je ve vývoji, brzy vyšlo najevo, že firma Retro Studios, která vytvořila původní trilogii her na GameCube a Wii, nebyla s touto novou hrou (v té době) zapojena. V únoru 2018 bylo zjištěno, že Bandai Namco Singapore spolupracuje s Nintendem na Metroid Prime 4.

Jenže vše nešlo tak hladce, jak by si hráč představoval. V lednu 2019 následovala omluva od Nintenda v podobě videa. V něm bylo potvrzeno, že celý projekt vývoje byl zrušen a bude restartován se zapojením původního vývojářského studia Metroid Prime, tedy právě Retro Studios. 

A už se přesouváme do přítomného času, kdy Retro Studios vyvěsilo na svůj Twitter informaci o hledání inženýrů pro vývoj Metroid Prime 4.

I když tato aktualizace možná poněkud ulevila fanouškům, tak stále vyvstávají otázky, jak daleko je vlastně hra ve vývoji. Zdá se, že informace o nabírání nových lidí v nejnovější aktualizaci naznačují, že si ještě nějakou tu dobu počkáme.

NEOFICIÁLNÍ PORT ZELDY NA PC JE TÉMĚŘ HOTOVÝ

Tenhle fanouškovský port The Legend of Zelda: Ocarina of Time pro počítače by údajně měl být téměř dokončen a vydán během několika týdnů.

Za vším stojí skupina komunitních vývojářů Harbour Masters. Právě ti v současné době pracují na portu titulu z Nintenda 64. Podle odhadů je z 90 % hotov. Podobný projekt této dekompilace vedl k PC portu Super Maria 64. Ten vyšel v roce 2019.

Tento druh reverzního inženýrství je zcela legální, protože zúčastnění fanoušci nepoužili žádný uniklý obsah či nepoužívali žádný z původních aktiv chráněných autorskými právy Nintenda.

KLOKANÍ HVĚZDA KAO Z DREAMCASTU SE VRACÍ

Fanoušci hry Kangaroo the Kao mohou jásat. Oblíbený klokaní hrdina z éry Dreamcastu se v tomto roce vrátí nejen na Switch, ale i na další platformy. Vyjde letos v létě také na PlayStation 4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S a PC. Polští vývojáři z Tate Multimedia pracovali už na samotném prvním díle, který vyšel v roce 2000 pro konzoli od SEGY.

„Je opravdu vzrušující, že konečně můžeme lidem říci, že ano, toto léto uvedeme Kao the Kangaroo!“ říká Kaja Borowko, vedoucí studia. „Během vývoje bylo pro nás důležité zajistit, aby Kaovo nové dobrodružství působilo jako pocta jeho předchozím výletům pro stávající fanoušky a zároveň jako svěží, současná plošinovka pro nováčky. Toto není pokračování, toto je kompletní restart a nemůžeme se dočkat, až se letos v létě setkají mladí i staří hráči, aby znovu převzali roli Kaa."

Klíčové prvky hry:

  • krásné a rozmanité světy plné tajemství
  • poutavá a zábavná hra pro všechny věkové kategorie – vhodná pro celou rodinu, ale také pro základní hráče
  • magické rukavice nabité schopnostmi
  • Kao - drzý, odvážný a divoký klokan, který se vydává na cestu, která změní jeho život
  • poutavý příběh plný podmanivých postav
  • náročný boj včetně jedinečných bitev s bossy
  • celá řada předmětů ke sbírání
Kao the Kangaroo trailer

LETOS VYJDE 16BITOVÉ SWORDS & BONES

Polští RedDeer.Games oznámili letošní novinku v podobě hry Swords & Bones, která vyjde jak na konzole Switch, tak Xbox One a Xbox Series X|S. Přesné datum vydání není zatím známé, jen to, že vyjde letos.

Swords & Bones je hra inspirovaná klasikami 80. a 90. let. Vraťte se do dětství, probojujte se úrovněmi plnými příšer, vyhýbejte se pastím a sbírejte vylepšení a trofeje v tomto temném středověkém fantasy světě. Hra je vytvořena v uměleckém stylu, který připomíná 16bitovou grafiku. Tmavé a krásné pixelartové vizuály připomínají staré klenoty tohoto žánru. Přeběhne vám mráz po zádech. Hudba, kterou uslyšíte při cestování těmito nepřátelskými zeměmi, zdůrazňuje ponurou atmosféru a zvyšuje zábavu. Nechte se unést bezchybnými retro midi zvuky. Je čas porazit všechny příšery a obnovit pořádek v království lidí!

Klíčové prvky hry:

  • více než 50 úrovní plných akce
  • vizuály ve 16bitovém stylu
  • power-ups ke sbírání
  • skvělí bossové k poražení
  • atmosférická chiptune hudba
  • dva konce k objevení

ATARI VYDÁ NOVOU VERZI KLASIKY BREAKOUT

Atari oslaví letos už půl století od svého založení a přináší nám dárek v podobě vydání nové verze hry Breakout: Recharged. Je tak v pořadí pátou hrou Atari, která získala modernější verzi. Ta také zavádí několik vylepšení, jako je multiball či naváděcí střely. Také zavádí kooperativní režim. Takže si můžete zahrát i s kamarádem. K dispozici také bude režim výzvy s 50 úrovněmi. Samozřejmě každá z nich je pak obtížnější než ta předchozí. V neposlední řadě se dočkáme tzv. nekonečného režimu. Cílem bude získat co nejvyšší skóre, díky kterému se můžeme umístit co nejvýše v žebříčku. Breakout: Recharged vychází už 10. února.

Breakout: Recharged trailer