Studio Telltale Games v blízké době uzavře své dveře a již nebude pokračovat na rozjetých projektech, mezi něž patří například druhá sezóna The Wolf Among Us či oznámená adaptace Stranger Things. Vývojáři známí hlavně díky The Walking Dead anebo také Batman: The Enemy Within či Game of Thrones mají podle všeho dodělat finální sérii The Walking Dead a poté se rozpustí úplně. 

Příčinou konce je podle všeho dlouhodobě špatná atmosféra uvnitř studia, jak uvádí server The Verge. Již před pár měsíci se ven dostala zpráva o napjaté situaci, kdy vedení studia vývojáře v práci neustále dusilo a zaměstnanci byli přepracovaní. Studio se také potýkalo s finanční tísní. Bývalý šéf a také spoluzakladatel Telltale Games Kevin Bruner navíc v červnu studio zažaloval o finanční náhrady. Telltale označilo Brunerovu žalobu za prachsprostou pomstu studiu, které na tom finančně už tak nebylo dvakrát dobře. Bruner nad nynější situací na svém blogu vyjádřil lítost.

Z doposud 250 zaměstnaných zůstane 25 - odchází tak 90 % zaměstnanců, navíc bez odstupného. Podle jednoho zdroje The Verge byli zaměstnanci informováni o svém propuštění dnes a dostali 30 minut na opuštění kanceláří. 

Mimoto vloni v listopadu odešla také necelá stovka zaměstnanců. Šéf studia Pete Hawley tehdy situaci okomentoval slovy, že reorganizace studia a menší tým zajistí lepší hry, na nichž budou dělat. 

Aktualizováno (22.9.2018 - 1:33):

Vyjádření Telltale Games učinilo celou zprávu oficiální. Na Twitteru potvrdili propuštění všech zaměstnanců a zúžení počtu na 25 klíčových lidí. O budoucnosti studia a jejich her se nyní nic neví.

Aktualizováno (22.9.2018 - 12:50):

Dle aktuálního stavu studia to vypadá, že se oficiálně ruší poslední série The Walking Dead: The Final Season. Epizoda 2 bude zároveň poslední hrou studia. Jak se bude vypořádávat se zákazníky/hráči, kteří čekají samozřejmě na epizodu 3 a 4 se neví. V současnosti poslední "přeživší" studia dokončují poslední zakázku, která se musí dodělat a to je speciální interaktivní série Minecraft: The Story Mode pro Netflix. Veškeré ostatní projekty jsou skutečně zastaveny.

Co je ještě horší a co se nyní hodně diskutuje, je způsob, jak se obecně společnost zachovala ke svým zaměstnancům. Dle slov Emily Buckshot, scénáristky mnoha her studia, přišlo o práci více jak 250 lidí, z toho je potřeba si uvědomit, že nikdo nedostane tzv: "odstupné/náhrady". Podle všeho tak všech 250 lidí nemá prostě od dnešního dne, jak zaplatit své běžné účty.

Naštěstí se stala lavina na twitteru s nabídkami práce. Pod hashtagem #TelltaleJobs nyní nabízí společnosti jako Blizzard, Naughty Dog, Ubisoft, Crytek a spousty dalších nové pozice pro své projekty, aby alespoň trochu pomohli. Zda se povede zaměstnat všech 250 lidí se jen těžko odhaduje, důležité ale je, že je o lidi z Telltale Games velký zájem. Přeci jenom jejich hry nesou jistou jedničnost - ať už formou vypravování, tak i techniky, jakým způsobem zaujmout moderního hráče. Tak držíme všem z Telltale palce.

Situace je jistě svízelná. Neodpustíme si ale také lehké popíchnutí. Hry od Telltale byly dlouhodobě pod kritikou recenzentů i hráčů kvůli málo inovacím. Příběhy a jisté způsoby vyprávění se opakovaly. Příliš mnoho projektů zahltilo hodně týmů se věnovat postupu na nový engine a to také vyústilo v upadající zájem hráčů, jelikož řada her prostě byla špatně optimalizovaná. Zda za pád studia může neochota inovovat nebo jiné spory zatím samozřejmě jasné není. Jen by se neměl přehlížet fakt, že jakkoliv hry studia jsou důležité pro videoherní průmysl - jejich design už delší dobu stagnoval.