Americké studio Naughty Dog se už několik let snaží pracovat na více hrách současně, ale nadále má s tímto plánem problémy a v současné době má několik projektů zaseklých v předprodukci.

O vývoj několika titulů současně se tvůrci PlayStation hitů pokusili po dokončení hry Uncharted 2: Among Thieves v roce 2009. Designéři Bruce Straley a Neil Druckmann sestavili druhý interní tým zaměřený na akční thriller The Last of Us, zatímco ostatní vývojáři pracovali na třetí kapitole akčního dobrodružství Uncharted. Ještě předtím se pokoušeli vytvořit novou skákačku Jak & Daxter, ale to se nepovedlo.

Evan Wells, jeden ze šéfů Naughty Dog, prozradil, že nebyli schopni udržet vývoj dvou projektů. Jde o problém, s kterým studio bojuje dodnes.

„Myšlenou bylo vytvořit dva týmy, které by fungovaly současně, ale to se nám nepodařilo. Úsilí potřebné k dokončení Uncharted 3 odčerpávalo zdroje The Last of Us. Nikdy jsme se nedostali do bodu, kdy jsme měli paralelní produkci,“ objasnil Wells v podcastu Game Maker's Notebook.

„Ani dnes to tak není. Máme několik projektů, ale zaměřujeme se pouze na jeden. Nemáme dvě hry se stovkami vývojářů, ale jeden titul a několik dalších v předprodukci nebo se do předprodukce teprve dostávají. Budou muset počkat, než k nim přidělíme více lidí,“ dodal Wells.

Podle neoficiálních informací Bloombergu připravují v Naughty Dog remake prvního The Last of Us a multiplayerovou hru - pravděpodobně režim Frakce pro The Last of Us Part 2. Neil Druckmann se už dříve nechal slyšet, že na právoplatnou hru pro PlayStation 5 si hráči od Naughty Dog budou muset ještě počkat.

Přečtěte si také: Fanoušci PlayStationu zklamáni, nechápou kroky Sony a kritizují je

The Last of Us Part 2 bylo vydáno sedm let po svém předchůdci. Přitom v letech 2007 až 2011 bylo studio schopno dokončit hned tři díly Uncharted. To nasvědčuje tomu, že vývoj nových her trvá mnohem déle, což vidíme i u jiných AAA titulů.

Z další části rozhovoru se zdá, že v Naughty Dog se nechtějí zaseknout na jedné značce. To podle Wellse vede k vytracení kreativní jiskry. Nejspíš by nebyl problém mít nyní šestý nebo sedmý díl Uncharted, ale v Naughty Dog místo toho dali šanci The Last of Us. A jak se můžeme všichni přesvědčit, vyplatilo se to.

Po dokončení vývoje The Last of Us Part 2 v minulém roce proběhla v Naughty Dog strukturální změna. Do struktury studia bylo přidáno více hierarchie ve snaze pomoci vedoucím pracovníkům lépe řídit týmy a bojovat proti odchodům zkušených vývojářů usilujících o kariérní postup. Restrukturalizace má v budoucnu předejít také krizím, které ve firmě zažili.

To je nejspíš důvod, proč byl na konci roku 2020 povýšen Neil Druckmann, scénárista a režisér The Last of Us a Uncharted, na viceprezidenta Naughty Dog.

Před měsícem a něco Druckmann lákal do Naughty Dog nové vývojáře s tím, že pracují na několik skvělých věcech.