Dvoudenní ticho sociálních sítí hry Abandoned a Blue Box Studios, tajemného vývojářského týmu vedeného Hasanem Kahramanem, přerušila zpráva o dalším odkladu prezentace. V dopoledních a odpoledních hodinách bylo ticho a nic nenasvědčovalo tomu, že by dnes mělo dojít k velkému dni, tedy prezentaci, jež byla původně naplánována na 20. 6., poté na 22. 6. a naposledy na 25. 6. Ani to už ale neplatí.

Spekulace o dalším odkladu vyústily poté, co se internetem začala šířit informace o odstranění odpočítávání na Instagramu. V minulých dnech se na Instagramu objevilo odpočítávání, které mělo vypršet v sobotu ráno (26. 6.). Dotyčný příspěvek ale zůstal online jen několik minut.

A po speciální aplikaci PlayStationu 5, kde má být trailer zveřejněn, se také slehla zem, respektive nikdo ji na PlayStation Store ještě neviděl.

V odpoledních hodinách přišlo vysvětlení. Kahramanem oznámil další odklad. Na představení hororu Abandoned si budeme muset počkat až do srpna. Producent ve videu sděluje, že posledních několik dnů bylo pro jeho tým velmi stresujících. Bohužel, aplikace není ještě hotová, hra nesplňuje očekávání a lokalizace není dokončena.

Přečtěte si také: Na Abandoned spolupracuje studio, které se podílelo na The Last of Us Part 2 a Death Stranding

Po odkladu se internet ptá, zda vůbec nějaká hra v současné době existuje. Otazníky visí také nad podporou Sony. Ano, Abandoned bylo 7. 4. letošního roku představeno na PlayStation Blogu jako exkluzivita pro PS5, ale od té doby se projekt na žádném místě Sony neobjevil.

Tady si pojďme připomenout, že z hororu Abandoned jsme neviděli zatím ani vteřinu. Existuje teaser trailer (úplně dole). Ten byl ovšem složen z levných assetů Unreal Enginu, které si může každý zájemce koupit na internetu.

Kahraman přiznal, že na teaser neměli moc času a Sony něco chtěla, tak dali dohromady tohle, ale ze hry to vůbec nebylo. „Hra bude jiná,“ dodal.

Místo Abandoned byla na PlayStation Store objevena PS5 hororová hra The Haunting: Blood Water Curse v předběžném přístupu od Blue Box Studios. To je vzhledem k tomu, že jde o vůbec první hru v předběžném přístupu pro PlayStation, kontroverzní. Popis titulu nám umožňuje seznámit se s prvními detaily o příběhu a hratelnosti.

V The Haunting: Blood Water Curse máme hrát za Sarah Finemanovou, novinářku, jež hledá svého bratra Joshe na místě zvaném Red Water Woods: toto místo je obývané duchy a jinými obludami, které chtějí hlavní hrdinku a jejího bratra obětovat pro dokončení rituálu. Hra má být survival hororem s kamerou z pohledu třetí osoby, ve kterém bojujete s duchy pomocí kamery, podobně jako ve hře Fatal Frame.

The Haunting: Blood Water Curse nemá uvedeno datum vydání, jde ale o stejnou hru, která je od konce minulého roku na Steamu v Early Access. Tam je ale uvedeno, že ji vytvořila a vydala společnost CREATEQ Interactive. Přitom na produktové stránce v PS Store je uveden Hasan Kahraman a Blue Box Game Studios.

Dalším rozdílem mezi Steamem a PS Store u The Haunting: Blood Water Curse je kamera. Popisek na Steamu uvádí first-person hororovou adventuru, zatímco PS Store filmový pohled z třetí osoby. Nicméně, na Steamu má The Haunting spíše záporné recenze z celkových 11.

Co se tady děje, to opravdu netuším.

Původní The Haunting: Blood Water Curse ze Steamu

CO VÍME O Abandoned?

Před dvěma dny jsme se dozvěděli, že na Abandoned, které má vyjít koncem letošního roku pro PlayStation 5, spolupracuje několik dalších týmů v rámci outsourcingu. Jedním z nich je známá firma Nuare. Ta poskytla výtvarné zdroje hrám jako The Last of Us: Part 2, Ghost of Tsushima, Death Stranding, Marvel's Spider-Man, Days Gone, Halo Infinite, Marvel's Avengers a Fortnite.

Blue Box Game Studios se nás v posledních týdnech snažilo přesvědčit, že chystá jedinečný osobní herní zážitek a klade důraz na realistické zpracování. Hlavním hrdinou má být Jason Longfield. Ten se probudí v tajemném lese a nepamatuje si, jak se na tohle místo dostal. Rychle si ale uvědomí, že byl unesen, musí bojovat o přežití a utéct.

Každá událost má mít na Jasona vliv. Například po běhu bude vyčerpaný a bude mít problémy s přesnou střelbou. To samé se mu bude dít, když se bude příliš bát. Očekávat nemáme rychlou střílečku, v níž bychom běhali, mířili a stříleli. Tenhle titul vyžaduje skrývání a plánování každého výstřelu předtím, než vystřelíte. Navíc střelba bude realistická, tudíž pomalejší než v běžných střílečkách.

„Chceme, abyste byli nervózní při každém setkání s nepřítelem a uvědomili si, že špatný pohyb může být rozhodujícím faktorem mezi přežitím,“ prozradili při oznámení tvůrci. Docílit toho mají s využitím bezdrátového ovladače DualSense. Díky němu máme pocítit každou interakci během hry - například zásah kulkou. Atmosféru bude dotvářet také 3D zvuk. Ten má pomoci v rozhodování v divočině.