Rok 2020 je za námi a Valve se ohlíží za posledními dvanácti měsíci v podrobných statistikách své digitální platformy. Minulý rok byl pro Steam úžasný a přinesl spoustu rekordů, o které se ve větší míře postarala globální pandemie koronaviru. Covid-19 zapříčinil, že lidé z celého světa trávili více času doma a měli tudíž více času na hry.

„Jak určitě dobře víte, minulý rok nebyl žádný med a životy nás všech dramaticky poznamenala globální pandemie. A přestože jsme ve službě Steam zaznamenali výrazný nárůst odehraných hodin ještě před prvními „lockdowny“, jakmile lidé museli zůstat doma, počty nakupujících, a především hrajících zákazníků stouply doslova raketově,“ píše Valve.

Přečtěte si také: Steam Awards: Hry roku 2020 podle největší PC komunity

Důkazem jsou nové rekordy v počtu aktivních uživatelů měsíčně (120,4 milionu), počtu aktivních uživatelů denně (62,6 milionu), počtu aktivních uživatelů najednou (24,8 milionu), počtu nových zákazníků (2,6 milionu měsíčně), počtu odehraných hodin (31,3 miliardy hodin) a také počtu prodaných her (21,4% nárůst oproti roku 2019).

„Upřímně doufáme, že tyto hry poskytly tolik potřebný únik před divokými událostmi skutečného světa!,“ dodává Valve.

Do popředí se dostává virtuální realita. Čas strávený se speciálními brýlemi se meziročně zvýšil o 30 %. Až 46,6 milionu členů Steamu používá pro hraní gamepad. Dohromady s ovladačem bylo odehráno 1,68 miliardy relací.

Ruku v ruce s rekordy jdou stažená data. V roce 2020 musel Steam uživatelům poslat 25,2 exabytů dat. Na obrázku si můžete prohlédnout, jak se počet dat meziročně zvyšuje.

„Co vám budeme povídat, enormní nárůst nakupujících a hrajících uživatelů je „dobrý“ problém, který zaměstnával naše specialisty na serverovou a síťovou infrastrukturu. Začátkem března došlo k 30–40% navýšení celkového provozu spojeného se stahováním, což je sice menší výkyv než při výprodeji a hravě jsme ho zvládli, ale ve spojení s vydáním hry Cyberpunk 2077, jedné z největších her roku, jsme přesto zaznamenali stahování ve výši 52 terabajtů za sekundu (26 terabajtů za sekundu jenom pro předstahování) a zdvojnásobili tak stávající rekord. Navzdory uzavírkám se nám také podařilo kompletně upgradovat jedno datové centrum (Chicago), tři nová centra přidat (Frankfurt, Dallas a Buenos Aires) a nejméně dvě až čtyři centra naplánovat na první polovinu roku 2021,“ vysvětluje Valve.

PLÁNY STEAMU NA ROK 2021

Služba Steam China – Se společností Perfect World už delší dobu připravujeme regionální verzi služby Steam, která by měla být v pevninské Číně spuštěna začátkem roku 2021.

Vylepšení uživatelského rozhraní – Budeme se snažit obrousit „ostré hrany“, na které uživatelé narážejí ve službě Steam a co nejvíce zjednodušit nakupování, instalování a hraní her.

Přihlášení do služby Steam – Stále plánujeme přepracování mobilní aplikace služby Steam, s nímž se pojí snazší přihlašování a lepší zabezpečení účtů.

Věrnostní program – Přemýšlíme nad tím, jak odměňovat hráče, a to včetně těch, kteří nemají moc zájem o komunitní funkce služby Steam.

Systém Linux – Nadále budeme investovat do technologií zlepšujících kompatibilitu a výkon skrze funkci Steam Play a také připravujeme nové cesty, jak k hraní na systému Linux dostat více uživatelů.

Laboratoře služby Steam – Kromě prací na probíhajících experimentech jako 010: Procházení obchodu a 012: Procházení výprodejů zvažujeme další způsoby a vylepšení procházení katalogu her.

Další podrobnosti v galerii: