V poslední době si společnost Bethesda zvykla na sociálních sítích opětovně upozorňovat na již vydaná videa spojená s vesmírným RPG Starfield. Některá média o nich mnohdy slepě informovala, jako kdyby šlo o něco nového, přestože nebylo vůbec těžké zjistit, že tomu tak není, takže jak se zdá, i taková forma marketingu funguje, když jde o dostatečně očekávanou hru s nedostatečným množstvím dostupných informací. Tentokrát tu ale máme konečně něco skutečně nového, a to další video ze série vývojářských deníků, nazvané jednoduše Into the Starfield.

Vývojáři z týmu Bethesdy Game Studios ve videu s názvem Made for Wanderers povětšinou jen klouzají po povrchu skutečně zajímavých témat nebo opakují již známé detaily, na několika místech ale přece jen odhalili něco nového. Kupříkladu přislíbili propracovanější tvorbu hráčovy postavy. Samozřejmostí je lepší grafika v porovnání s předchozími hrami od Bethesdy Game Studios a pokročilejší zpracování tváří, které je založené na skenování skutečných lidí. Kreativní ředitel Todd Howard však také naznačil, že Starfield může při tvorbě postavy nabídnout i některé prvky, na které jsme zvyklí z hardcore RPG titulů.

Konkrétně má jít o větší vliv statistik, minulosti a dalších elementů, které byly více či méně přítomné třeba v prvních dílech série The Elder Scrolls, aby speciálně v éře po Oblivionu postupně zmizely jak z The Elder Scrolls, tak z novějších Falloutů. Podle Howarda mohou být hráči na něco takového opět připravení, přičemž máme očekávat prvky hardcore RPG titulů v nové formě.

Pokročilejší mají být také vztahy s frakcemi. Jako příklad uvedli tvůrci vesmírné piráty Crimson Fleet. Samozřejmě se k nim budete moci přidat, pokud si ale budete chtít hrát na dobráka a ne na padoucha, nic vám nezabrání nahlásit piráty svým nadřízeným a hrát si na vesmírného poldu. A pak jsou tu vaši společníci, kteří nyní lépe reagují na věci, které děláte, nebo na právě probíhající události. Ve videu můžeme dokonce vidět nejen různé koncepty z vývoje, ale i krátkou ukázku robotického společníka jménem Vasco, jež pochází přímo z herního enginu. Vasco oslovuje hráče kapitáne, tak snad s ním bude lepší pořízení než třeba s Lydií ve Skyrimu, která je koneckonců také vaše podřízená.

Těšit se můžeme i na nové zpracování minihry přesvědčování. Vývojáři bohužel nenabízí moc konkrétních informací, určitě ale nikoho nepřekvapí fakt, že minihra má určité kořeny už v Oblivionu. Koneckonců téměř vše, co v posledních dekádách v Bethesdě Game Studios vzniklo, vychází buď z Oblivionu, nebo z Morrowindu. Nový systém každopádně nemá vytvářet pocit, že vždy existuje jedna správná dialogová volba, naopak má vést k nutnosti zvažovat rizika a k dojmu, že s někým vedete skutečnou konverzaci, v níž se opravdu snažíte dotyčného přesvědčit.

Starfield vyjde 11. listopadu/novembra 2022 ve verzi pro PC (Steam, Microsoft Store) a Xbox Series X|S. Hra bude ode dne vydání součástí nabídky Game Passu.