Informace pocházejí od důvěryhodného zdroje.

Vesmírné RPG Starfield, na němž pracují tvůrci ságy The Elder Scrolls a novějších Falloutů ze studia Bethesda Game Studios, je nepochybně jedním z nejočekávanějších projektů v nadcházejícím portfoliu Bethesdy Softworks. I proto spekulace ohledně této hry rostou jako houby po dešti, přičemž jedním z těch častějších drbů je přesvědčení, že Bethesda naplno odhalí Starfield na červnové výstavě E3 a ještě letos hru uvede na trh. Tak tomu bylo již v případě Falloutu 4 a do určité míry i Falloutu 76. O této spekulaci jsme koneckonců opakovaně psali i my, podle známého a historicky dost důvěryhodného novináře Jasona Schreiera z webu Bloomberg to ale nakonec bude jinak.

Přečtěte si také: Microsoft tlačí na Sony: Bez Xbox Game Passu nebudou hry od Bethesdy pro PlayStation

Schreier na Twitteru uvedl, že Bethesda má skutečně v plánu poodhalit na E3 datum vydání Starfieldu. Nejde však o konec roku 2021, jak se spekuluje, ale až o konec, nebo spíš pozdní fázi, roku 2022. Jestliže má tedy Jason Schreier pravdu, letos si Starfield nezahrajeme.

Prostřednictvím Schreierova Twitteru jsme se dále dozvěděli, že hra opravdu není téměř hotová, o čemž se také leckdy šušká. Známý novinář při této příležitosti zdůraznil poměrně veřejně dostupnou, ale z nějakého důvodu často přehlíženou skutečnost, že větší část Bethesdy Game Studios se dlouho soustředila na dokončení Falloutu 76, což znamená, že do roku 2019 byl tým zodpovědný za Starfield relativně malý a vývoj hry se tak naplno rozjel až poté, co byl Fallout 76 (ne)zdárně na světě.

Ať už ale Starfield vyjde kdykoliv, pravdou je, že všemožných spekulací a úniků není zrovna málo. Je to sotva týden, co Twitterem začaly kolovat nové obrázky. Ty údajně pochází z rané verze hry, datující se do roku 2018, přičemž je měl zveřejnit anonymní člen komunity, který se již v minulosti postaral o vydání prvních screenshotů, jež prý pocházely z té samé verze projektu.

Dle dalších, opět nepotvrzených informací se má Starfield zaměřovat zkoumání vesmíru, plnění questů, stavbu vesmírných lodí a přítomnost různých frakcí. Což by s ohledem na předešlou tvorbu Bethesdy Game Studios rozhodně dávalo smysl, koneckonců jak Fallout 4, tak Fallout 76 se soustředí na průzkum rozsáhlého prostředí, úkoly, frakce a stavbu. S tím rozdílem, že v obou hrách nestavíme vesmírné lodě, ale své základny, obydlí a cokoliv jiného v rámci tzv. C.A.M.P.ů. Počítá se také s využitím vylepšené verze věčného enginu Bethesdy Game Studios, jenž pohání vše od Skyrimu až po Fallout 76 a jehož základy se datují až k Morrowindu z roku 2002. Nezbývá tedy než čekat na E3 a na to, v jaké podobě se nám Starfield předvede a co se z dosavadních spekulací potvrdí.

Otázkou nadále zůstávají také platformy, na které hra vyjde. S ohledem na to, že Microsoft je nyní vlastníkem Bethesdy, se však očekává vydání pouze na PC a Xbox Series X|S.