Před několika dny schytala komunita okolo série Star Wars: Battlefront nemalou ránu při zjištění, že v EA odmítli návrh na třetí díl. Insider Tom Henderson, který s tuto informací přišel, mimo jiné upozornil na to, že ve studiu DICE, které je zodpovědné za restart značky z roku 2015 i o dva roky mladší Star Wars: Battlefront 2, již nepracuje několik klíčových zaměstnanců, a to včetně kreativního ředitele Dennise Bränvalla.

Fanoušci, kteří sledovali vývoj a zákulisí Battlefrontu od EA, jistě ví, že Bränvall se vždy snažil zažehnat každou katastrofu (a že jich speciálně v případě druhého dílu nebylo vůbec málo) a nabídnout příznivcům ságy Star Wars přesně to, co chtějí. Proto by nás nemělo příliš překvapovat, že se nedávno Bränvall rozpovídal na Twitteru i na Redditu, a tak máme k dispozici lepší povědomí o tom, co mohlo být, kdyby se v EA nerozhodli podporu Battlefrontu 2 předčasně ukončit, aby se vývojáři z DICE mohli věnovat Battlefieldu 2042.

Dennis Bränvall v sérii tweetů potvrdil, že měl nějaké skvělé nápady na Battlefront 3 a že většina tvůrců, se kterými spolupracoval a kteří položili základy obou her, se již přesunuli jinam. Také uvedl na pravou míru, že značka Battlefront patří společnosti Lucasfilm, jež spravuje vše spojené se Star Wars, takže Lucasfilm by teoreticky mohl třetí díl svěřit jinému vydavateli a jinému studiu. Šance na něco takového se ale bohužel pro tuto chvíli nedá odhadnout, takže bude nadále lepší počítat s tím, že není příliš vysoká.

Hlavní ale je, co Bränvall zmínil v již smazaném tweetu. Podle něj mohly, ale také nemusely existovat prototypy sopečné planety Mustafar z třetí filmové epizody s podtitulem Pomsta Sithů a hrdinek Ahsoky Tano a Asajj Ventress z animovaného seriálu Star Wars: Klonové války, které by dorazily do Star Wars: Battlefrontu 2 po tropické planetě Scarif z filmu Rogue One: Star Wars Story. O přidání obou postav se přitom dlouho spekulovalo, tedy dokud na jaře loňského roku nedošlo ke zjištění, že se po Scarifu už žádný další obsah v Battlefrontu 2 neobjeví.

Po smazání tweetu se ale Dennis Bränvall omluvil s tím, že si uvědomil, že by toto zjištění mohlo fanoušky rozesmutnit. Následně upřesnil, že vývojářské týmy mají vždy všechny možné sny a plány, přičemž doufají, že obchodní stránka věci bude nakonec v souladu s tím, co chtějí zrealizovat, ale zároveň si uvědomují, že to tak nikdy nemusí být. „Měli jsme štěstí, že jsme pokračovali v podpoře [Battlefrontu 2] tak dlouho,“ dodává Bränvall.

V tu chvíli ale bylo na omluvy pozdě. Zkrátka a dobře, kdyby nedošlo k předčasnému ukončení podpory hry, mohli jsme bojovat i na planetě, na níž se utkal Obi-Wan Kenobi s Anakinem Skywalkerem (tehdy už vlastně s Darthem Vaderem) a ještě několik týdnů po vydání případné obsahové aktualizace nadávat na to, že byl někdo při výběru Ahsoky a Ventress zase rychlejší.

Příznivce Star Wars: Battlefrontu z roku 2015 ještě závěrem odkážeme na Reddit, kde Bränvall rozepsal původní plány na DLC. Již několik let víme, že hrdinové Nien Nunb a Greedo původně nebyli v plánu na první přídavek s názvem Outer Rim z důvodu omezeného času na vývoj. Vývojáři ale opravdu chtěli dva nové hrdiny, a tak rychle dali dohromady tyhle dva. Původně však měl Outer Rim nabídnout Chewbaccu a námezdního lovce Bosska, kteří se do hry nakonec dostali díky pozdějímu DLC Death Star. První placený přídavek měl být také z hlediska nových map zaměřený jen na rozšíření planety Sullust, ve výsledku ale přihodil i pár dalších map na písečné planetě Tatooine.

S druhým DLC Bespin mohl do Battlefrontu společně s Landem Calrissianem zavítat zabijácký droid IG-88, vznik dvounohých droidů však trval příliš dlouho, a tak byli přesunuti do druhého dílu a IG-88 nahradil lidský námezdní lovec Dengar. Za což jsou nepochybně mnozí fanoušci, kteří dodnes citují jeho repliky, vděční. Naopak zamrzí skutečnost, že rozšíření Death Star mělo do hry přidat Obi-Wana Kenobiho a velkomoffa Tarkina.

Vývojáři si dokonce nebyli dlouho jistí, jestli dostanou možnost vytvořit DLC spojené s filmem Rogue One: Star Wars Story, a tak existoval záložní plán na čtvrtý přídavek, který by se zaměřil na město Mos Eisley na planetě Tatooine. Kdyby byl tento plán zrealizován, z R2-D2, s nímž jsme se nakonec setkali jen v jednom herním módu rozšíření Death Star, by se stal plnohodnotný hrdina, zatímco Obi-Wan by byl ozdobou čtvrtého DLC, v němž by se nejspíš konečně objevil i Greedo. Nakonec však došlo na vznik DLC Rogue One: Scarif a Mos Eisley jsme navštívili až v Battlefrontu 2.