Vývojáři ze studia GSC Game World se sice snaží většinu informací ohledně napjatě očekávaného Stalkera 2 držet pod pokličkou, v poslední době se ale přeci jen více rozpovídali, díky čemuž jsme se kupříkladu dozvěděli něco nového o vynechání starých konzolí či dlouhé herní době. A teď tu máme díky rozhovoru serveru GamingBolt se Zakharem Bocharovem, PR manažerem GSC Game World, další zajímavé střípky.

Rozhovor se povětšinou točí okolo témat, k nimž Bocharov nemůže nebo nechce říct příliš nových informací, ať už se jedná o technickou stránku, rozlehlost otevřeného světa, tlak z hlediska očekávání fanoušků či atmosféru. Pouze jsme byli napříč jednotlivými odpověďmi ujištěni, že si jsou vývojáři dobře vědomi toho, co hráči od hry ze série S.T.A.L.K.E.R. očekávají, a že se snaží vytvořit co nejlepší a nejdůstojnější pokračování. Nově jsme se však dočkali potvrzení, že stávající S.T.A.L.K.E.R. 2 nemá nic společného s původně vyvíjeným druhým dílem, na němž studio pracovalo před svým uzavřením.

Přečtěte si také: S.T.A.L.K.E.R. 2 nabídne přes 30 různých zbraní

Vznik plnohodnotného druhého dílu série S.T.A.L.K.E.R. byl totiž oznámen již v roce 2010 původním studiem GSC Game World, které pracovalo i na hrách Shadow of Chernobyl, Clear Sky a Call of Pripyat. Vývoj však provázely značné problémy, až došlo v dubnu/apríli 2012 k oznámení, že se GSC Game World zavírá a na druhém Stalkerovi se již nějakou dobu nepracuje. Na konci roku 2014 se ale studio vrátilo mezi živé a za několik dalších let přišlo oznámení, že nové GSC pracuje na hře S.T.A.L.K.E.R. 2. Teď už tak můžeme s jistotou říct, že nemá s tím původním, zrušeným projektem nic společného. „Vývoj byl restartován od nuly. Současný S.T.A.L.K.E.R. 2 nemá žádné vazby na předešlou, zrušenou hru,“ upozorňuje Bocharov v rozhovoru.

Oba projekty mají přesto něco společného, ať už jde o vizi otevřeného světa nebo vývoj hry i na konzole. Zakhar Bocharov v rozhovoru správně poukazuje na to, že plnohodnotný otevřený svět byl vždy cílem série, jen mu v minulosti bránily časté loadingy mezi jednotlivými oblastmi, na což máme tentokrát zapomenout. Velký rozdíl je pak v oblasti příběhu. Zatímco v aktuálně vyvíjené hře máme hrát za stalkera známého jako Skif, původní projekt počítal s tím, že se vrátíme do kůže Streloka/Střelce, protagonisty Shadow of Chernobyl, který hrál velkou roli i v Clear Sky a Call of Pripyat.

Když už je řeč o příběhu, Bocharov dále potvrdil, že kvůli jeho nelineární povaze, kdy se má děj větvit v závislosti na vašich volbách a činech, nebude možné zažít vše, co S.T.A.L.K.E.R. 2 obsahuje, během jednoho průchodu hrou: „Aniž bych toho prozrazoval příliš, řeknu to takhle: Je nemožné vidět všechno v jednom průchodu. Hráč bude potřebovat několik průchodů hrou, aby viděl veškerý příběhový obsah.“

S.T.A.L.K.E.R. 2 je aktuálně ve vývoji pro PC a Xbox Series X|S. Přestože se v poslední době objevily náznaky, že se s vydáním počítá na čtvrté čtvrtletí tohoto roku, letošní vydání hry je stále poměrně nepravděpodobné.