Tentokrát necháme zahraniční studia stranou a pro jednou se zase podíváme do našich tuzemských vod. S koncem roku 2020 totiž české studio Keen Software House oslavilo 7 let na trhu se svou sandboxovou vesmírnou hrou Space Engineers. Ta si za tu dobu prošla řadou změn a získala i nějaká ta ocenění.

K oslavě tohoto výročí si pro hráče vývojáři připravili sedmiminutové video, ve kterém shrnují, co se za těch sedm let ve Space Engineers přihodilo. A byla by škoda, kdybychom si při takové příležitosti neřekli o této hře a jejím vývoji něco víc.

Všechno začalo v říjnu/októbri 2013, kdy se hra Space Engineers poprvé objevila na Steamu v podobě předběžného přístupu, ve kterém následně ještě nějakou dobu zůstala. Ještě předtím, než byl ve hře dostupný režim přežití a hra pro více hráčů, jste si museli vystačit pouze s kreativním módem. To ale hráčům vůbec nevadilo a Space Engineers se během prvních čtyř měsíců povedlo prodat 250 tisíc kopií.

Za úspěch se určitě dá považovat 4. místo v ocenění Best Indie Game of 2013, což byla cena, kterou se povedlo získat, ještě před přidáním režimu přežití a multiplayeru. Těch se Space Engineers dočkalo až v následném roce, přesněji 24. 3. 2014. Tyhle dva nové herní módy značně nakoply prodeje a koncem roku 2014 měla hra prodáno jeden milion kopií.

Přišel rok 2015 a s ním další nálož novinek pro Space Engineers. Přicházely pravidelné aktualizace, které zlepšovaly hratelnost a opravovaly bugy. Tohle není nic revolučního, ale je skvělé vidět, že se vývojáři o hru pečlivě starali.

Největší bomba přišla 12. 11. 2015, kdy jste poprvé mohli stanout na povrchu planet. Přidané planety byly navrženy podle známých vesmírných těles, jako je naše matička Země, Měsíc, Mars, Titan či Europa. Na planetách na vás čekaly pirátské základny plné nepřátelských vesmírných lodí, avšak kvůli cenným materiálům jste se s nimi mile rádi vypořádali.

Mimo jiné v květnu/máji 2015 byl uveřejněn kód hry, což mělo pomoci moderům, kteří chtěli vytvářet modifikace pro svou oblíbenou hru. V tomto roce se Space Engineers povedlo získat cenu za nejlepší indie titul roku (Indie of the Year 2015).

Další velká aktualizace dorazila až v roce 2017, což ale nemění nic na tom, že studio stále vydávalo menší aktualizace vylepšující hratelnost a další aspekty ovlivňující herní zážitek. Do hry se tedy dostaly neznámé signály. Funkce, která na herní mapě náhodně umísťovala neznámé signály. Ty jste mohli vystopovat a získat tak komponenty a s trochou štěstí skin pro vaši postavu.

Pak zase nastalo období klidu, které trvalo až do 28. února/februára 2019, kdy se Space Engineers konečně dostalo z předběžného přístupu a vyšlo jakožto plná hra. Jakmile se titul ocitl ve své plné verzi, dostalo se i na další větší aktualizace a do konce roku se prodalo přes 3,5 milionu kopií.

Přečtěte si také: Steam Awards: Hry roku 2020 podle největší PC komunity

Od vydání jsme se dočkali Ekonomické aktualizace, která v srpnu/auguste přidala obchodování, výměnné stanice a systém reputace jednotlivých frakcí. Loňský rok Space Engineers odstartoval s novou planetou Triton, kterou hráči mohli poprvé navštívit 19. 3. V červnu/júni dorazila aktualizace Spark of the Future, která přidala na jednotlivé planety počasí, a rok 2020 byl uzavřen přidáním pouštní planety Pertam.

Pro hráče Space Engineers to bylo jistě sedm krásný let, jelikož hru, které se dostává takovéto podpory jen tak nenajdete. Fanoušky jistě potěší, že ani letos nehodlají vývojáři ve svojí práci polevit a chystají pro hráče další obsah, na jehož oznámení si ještě chvíli počkáme.

„Děkujeme naší neuvěřitelné komunitě za 7 let vášnivé podpory a fantastických výtvorů. Těšíme se, že s vámi budeme moci sdílet další kapitolu.“

Space Engineers můžete koupit ve verzích pro PC a Xbox One s kompatibilitou pro Xbox Series X/S.