Rok s rokem se sešel a přišel čas na nové představení novinek a pár drbů ze zákulisí Minecraftu. Na události Minecraft Live 2021 jsme se kromě bohaté pre-show, která byla složená z příspěvků komunity, dočkali zajímavého povídaní ze strany vývojářů o procesu a tvorbě nové aktualizace Caves & Cliffs. Nechybělo samozřejmě představení trojice mobů, o kterých jste jako komunita mohli hlasovat a bylo čistě na vás, která potvůrka zamíří do hry.

Chybět nesmělo ani slovíčko o tvůrcích mnoha, mnoha a mnoha modů, datapacků, pluginů, animací a dalších projektů. Přeci jen, tahle část lidí udržuje komunitu kolem hry neustále aktivní. Dokonce byl představen krátký, zato ale jednoduchý návod pro vytvoření vlastních mobů.

Došlo také na řeč o Minecraft Dungeons a spoustu novinek, které do hry míří. Na závěr celé této akce jsme taky dostali informace a náhled do další verze Minecraftu: The Wild Update.

CAVES & CLIFFS PART 2

Už dříve bylo řečeno, že se nové aktualizace dočkáme na přelomu roku, ovšem podle slov Agnes už je většina práce hotová a do vydání tak zbývá jeden až dva měsíce. K urychlení pomohla hlavně komunita, která se aktivně zapojovala do nahlašování chyb z jednotlivých snapshotů.

Hlavním cílem bylo vytvořit absolutně nový systém generace světa, kde příroda nebude agresivně rozlišovat biomy. Pro vývojáře to znamenalo vymyslet líbivý vzhled hor, údolí, pláží, převisů a celé tomu dodat plynulejší přechody mezi jednotlivými krajinami. Hory tak konečně vypadají jako soubor skalnatých útvarů, přechod do údolí jde pozvolna a jeskyně se stávají komplexním systémem. U těch si vzali vývojáři inspiraci z Vietnamu, konkrétně ze Son Doong, což je největší jeskyně na světě. Celá změna krajiny znamená, že dosavadní výškový limit bude zvýšen a zároveň se svět prohloubí o několik vrstev.

Vývojářům se s novou aktualizací povedlo docílit i velmi podobných výsledků jak na Bedrock edici, tak i na Java verzi. Rozdíly stejného seedu jsou pro letmý pohled téměř nerozeznatelné.

KTERÝ MOB VYHRÁL HLASOVÁNÍ?

Jak už tomu bylo předešlé roky, ani letošní nebyl výjimkou a celou akci provázelo hlasování. Tentokrát byl výběr ze tří nových mobů, kterými byli Glare, Allay a Copper Golem. Všichni tři mobové měli být tematicky Übermobs, tady příšery, které se vyvyšují nad hráče a vlastně si mohou chodit nebo dělat co chtějí.

Glare jste si mohli vzít na výlet do jeskyní. Jelikož se bojí tmy a nejvíc nesnáší tmavá místa, kde by se mohlo objevit nebezpečí, je tak ideálním hlídacím psem před spawnováním zombíků. Alley je zase skřítek, co rád shromažďuje věc, kterou mu dáte a po chvilce se vrátí s celou hromadou, navíc velmi rád tančí. Copper Golem měl zase dělat společnost a porůznu pomačkat všechna tlačítka z bronzu, prostě jak chtěl.

Vyhrát mohl jen jeden a po rychlém vyřazení Glare se vítězem stává Allay. Těšit se můžeme na tanečky a hromadu předmětů, které bude aportovat. Bohužel do beden se nedostane, takže přinese jen to, co najde volně ležet.

Mimochodem, pro koho jste hlasovali vy?

VYTVOŘTE SI VLASTNÍ ZVÍŘÁTKO!

Minecraft je proslaven hlavně svou volností, kterou nabízí hráčům. Po celém světě je doopravdy mnoho nadšenců a tvůrců kreativního obsahu do této hry. Krom pestrého představení, co vše se ve hře dá vymyslet, udělat, natočit, jsme se taky dočkali jednoduchého a krátkého návodu, jak se stát tvůrcem třeba i takového roztomilého medvídka grizzlyho.

THE WILD UPDATE

V původním plánu bylo zahrnout do následující aktualizace předměty z Deep dark biomu. Realita tomu chtěla trochu jinak a těchto novinek se dočkáme až příští rok, kdy vyjde The Wild update, který přinese rozmanitější přírodu a spoustu strašidelných výzev.

V roce 2022 se můžeme těšit na nová Ancient Cities, které se budou nacházet v Deep Dark biomech. Nenajdete je nikde na povrchu, nýbrž hluboko v podzemí spolu s temnou atmosférou, několika nových bloků, bezdrátových zelených signálních kostek a jednoho nového bosse, kterým je Warden.

Tento mob, který nemá oči, se dokáže valit hodně rychle a slyší každý krok. Má obrovskou sílu a aby to nebylo tak jednoduché, ta potvora využívá i čich. Co to znamená? Hodně rychle se odplazte do bezpečí, pokud nemáte inventář plný totemů nesmrtelnosti.

Zajímavou novinkou bude Sculk Catalyst, tento blok totiž dokáže shromažďovat zkušenostní body, které vypadnou ze zabitých mobů a následně jej budete moci rozbít pro výběr nashromážděných bodíků. Mezi další novinky můžeme zařadit loďku s bednou a liány, které rostou z listí a dokážou růst i dál ve vodě.

Jelikož je aktualizace pojmenovaná jako Wild, je nutno podotknout, že hlavním záměrem je zmalebnit krajinu. Vývojáři si dávají za cíl vylepšit atmosféru v jednotlivých biomech. Mezi břízami, aby bylo radost se procházet, v bažinách byste se měli bát na každém rohu a celkově každá krajina by měla mít své typické předměty.

Bažiny budou doopravdy velmi pestré. Už teď víme, že krom jejich předělání se svět Minecraftu rozroste o nový biom, konkrétně o Mangrove Swamps. Znamená to, že se dočkáme i nového typu stromů, mangrovníku, jenž je typický pro svůj růst v bažinách, ale ještě typičtější je pro svou spleť kořenů, která je doopravdy rozsáhlá a tvoří zajímavé cesty. Jo, je to oficiální, konečně budeme moci zakopávat o kořeny.

Chybět nebudou ani celé dřevěné sety z dřeva mangrovníků a jestli máte dojem, že stavebních bloků už je ve hře dost, tak pozor, omyl! Přichází bláto! Ne, neděláme si srandu, mud block skutečně v budoucnu hry najdeme, a dokonce si z něj budete moci udělat bud bricks. Možná se tak místo dirt domečků konečně dočkáme i hezkých blátěných domků, ještě někdo chce zkusit postavit bláťuláky?

Žerty stranou, nové dřevo, nová hlína, nové mobky! Krom již zmíněné Alley ve hře přivítáme světlušky. Doslova dva blikající pixely budou oživovat bažinu, ale jejich hlavní úděl bude krapet jiný. Světlušky jsou hlavní potravou pro nové zvířátko.

Od Wild aktualizace se tak dočkáme nových hopsavých kamarádů, žabek. Ale pozor, mláďata nebudou jen zmenšenou verzí dospělce, ale budou se líhnout z pulců a jejich vzhled ovlivní teplota a prostředí. Údajně bude každý druh dělat něco jiného. Dočkáme se tak obyčejných žabiček, exotických bílých ropuch a sněžného typu, jenž žije ve zasněžených biomech. Jedná se o první chladnokrevné zvíře ve hře.

Minecraft Dungeons v Xbox Game Passu už máme, chybí nám tedy klasický Minecraft. Nic se nebojte, ať už jste fanoušky klasické Java edice, nebo holdujete pro změnu Bedrock verzi, tak obou variant se dočkáte už v listopadu.

MINECRAFT DUNGEONS: SEASONAL ADVENTURES

Když už je řeč o Minecraft Dungeons, tak ani na ten se nezapomnělo. Už v prosinci do hry přibude Seasonal Adventures s první sezónou Cloudy Climb. Postupem času budou přibývat nové sezóny, ale ty staré nezmizí. Zůstanou nadále dostupné a kdykoliv si je tak budete moci znova zahrát.

Nově do hry také přibude zbrusu nový zkušenostní systém. Dočkáme se tak nových denních výzev a k dispozici budou i extra odměny za speciální úkoly. Například za zabití stovky zombíků dostanete několik šťavnatých bodů navíc.

Nasbírané body bude následně možno uplatnit při získávání nových mazlíčků, které určitě znáte z Minecraftu. Mezi další novinky patří i možnost editace efektů, například u vypití elixírů. Fajnšmekři samozřejmě ocení nové emoty, kterými můžete zaflexit před kamarády které zpestří vaší výpravu za pokladem. A pro hračičky bude možnost kompletně si editovat vlastní kápi.

V neposlední řadě se ve hře objeví zadarmo dostupné vylepšení The Tower, které obsahuje přes třicet pater a slouží jako výzva pro hráče. Každé patro skýtá několik vln nepřátel v zajímavých kombinacích a jak postupujete věží, tak se úroveň jednotlivých pater bude zvyšovat a vaše dovednosti taktéž. Vlny nepřátel budou zajímavou směskou, takže se může stát, že potkáte hordu slimů, které pronásleduje ghast a zezadu to do vás napere palácová stráž. Naprosto všechno v pořádku s tímto patrem.