Bitva o Call of Duty pokračuje. Zatímco Microsoft všechny ujistil, že Call of Duty bude na PlayStation vycházet ještě několik let poté, co vyprší současná marketingová dohoda Sony s Activisionem, tak Sony se obává o ztrátu zlatého prasátka. Tedy série, u které každý díl prodá desítky milionů kusů, a z prodeje jdou do kasičky Sony nemalé provize, včetně mikrotransakcí a dodatečných balíčků.

Phil Spencer, výkonný ředitel Xboxu, slíbil rovnocenné funkce a obsah na PlayStationu. O nabídce prohlásil, že jde výrazně nad rámec typických dohod v herním průmyslu. V Sony ale přesto nejsou spokojeni a konkurenci kritizují.

Jim Ryan, generální ředitel Sony Interactive Entertainment, prozradil délku. Microsoft nabídl Sony, že Call of Duty zůstane na PlayStationu ještě tři roky po skončení současné dohody mezi Activisionem a Sony. Ryan nabídku označil za neadekvátní v mnoha ohledech, podle něj nezohledňovala dopad na hráče PlayStationu.

„Neměl jsem v úmyslu komentovat to, co jsem pochopil jako soukromou obchodní diskusi, ale cítím potřebu uvést věci na pravou míru, protože Phil Spencer ji zveřejnil,“ vysvětlil Ryan. „Microsoft pouze nabídl, že Call of Duty zůstane na PlayStationu tři roky po skončení současné dohody mezi Activisionem a Sony.

„Po téměř 20 letech Call of Duty na PlayStationu byl jejich návrh v mnoha ohledech nedostatečný a nezohledňoval dopad na naše hráče. Chceme zajistit, aby hráči PlayStationu měli i nadále k dispozici nejkvalitnější zážitek ze hry Call of Duty, a návrh Microsoftu tuto zásadu podkopává,“ dodal.

Podle všeho se současná dohoda na Call of Duty mezi Sony a Activisionem vztahuje do roku 2024, takže s prodloužením o tři roky bychom se dostali do roku 2027. Sony chce ovšem záruky, že i po tomto období si hráči na PlayStationu zahrají nové díly této střílečky.

Akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft za rekordních 68,7 miliardy dolarů posuzují regulační úřady po celém světě. Britský úřad pro hospodářskou soutěž a trhy na začátku měsíce ukončil počáteční vyšetřování a rozhodl o druhé fázi s hloubkovým vyšetřováním z obav, že přechod Activisionu Blizzard pod Microsoft může vést k podstatnému omezení hospodářské soutěže v oblasti herních konzolí, předplatného a cloudových herních služeb. Úřad se bojí, že akvizice poškodí prodeje PlayStationu.

Obě společnosti mají čas do dnešního dne, aby předložily úřadu návrhy, které by se vztahovaly k těmto obavám. Pokud obdržené návrhy nebudou dostatečné, bude akvizice postoupena k dalšímu šetření.

Sony před měsícem argumentovala, že Call of Duty nelze nahradit. Sony považuje Call of Duty za blockbuster, za zásadní značku, která ovlivňuje hráče při výběru konzole.

„Žádný jiný vývojář nemůže věnovat vývoji her tolik prostředků a odborných znalostí. I kdyby se jim to podařilo, hra Call of Duty je pevně zakořeněná, takže ji žádný soupeř – ať už jakkoli významný – nemůže předstihnout,“ uvádí Sony.