Uzavírání studií není věc, která by se v případě Sony, respektive skupiny Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, stávala často. Japonská společnost si svá first-party studia vybírá pečlivě a sází spíše na jejich kvalitu než kvantitu.

Vypadá to ovšem, že takový osud v dohledné době - aspoň do jisté míry - potká i Japan Studio, které bylo založené už v roce 1993. Zdroje VideoGameChronicle totiž mluví o tom, že začátkem nového fiskálního roku (prvního dubna/apríla) nedojde k obnovení kontraktů velké části zaměstnanců. To jde i ruku v ruce s nedávnými odchody například producenta hry Bloodborne, Masaakiho Yamagiwy, režiséra her Silent Hill a Gravity Rush, Keiichira Toyamy, nebo dalších zaměstnanců jako Ryoa Sogabeho a Brendona Pritcharda.

Zdroje VGC tvrdí, že jedinými funkčními částmi studia zůstanou zaměstnanci starající se o lokalizaci a byznys a oddělení ASOBI, které se stará o hry ze série Astro Bot. Funkční by také měla zůstat část studia, která vypomáhá s cizími projekty. V případě zbytku studia ale dojde k uzavření a od Japan Studio bychom se tedy již neměli dočkat nových vlastních her. To také potvrdila přímo společnost Sony a Japan Studio redaktorům IGN.

Ve snaze posílit byznysové operace, [Sony] může potvrdit, že Japan Studio bude reorganizováno do nové organizace počínaje prvním dubnem/aprílem. Japan Studio bude [figurovat jako] Team ASOBI, kreativní tým stojící za Astro's Playroom, což mu dovolí se soustředit na jednotnou vizi a postavit na úspěchu Astro's Playroom. Dodatečně - externí produkce, lokalizace softwaru a správa značek pod Japan Studios bude koncentrována v rámci globálních funkcí PlayStation Studios,“ dočteme se v oficiálním prohlášení zaslané IGN.

Efektivně se tak blíží jakýsi konec nejstaršího first-party studia Sony, jež bylo zodpovědné například za zrod značek jako Ape Escape, LocoRoco, Patapon, Gravity Rush, Knack a zároveň vypomáhalo s dalšími tituly, jako je například Bloodborne nebo The Last Guardian.

Hlavním důvodem dle zdrojů VGC má být fakt, že vlastní hry od Japan Studio nepřitahovaly takovou pozornost, jakou si společnost Sony přála a nedokázaly dostatečně vydělávat. Vedení studia chtělo dělat hry, které by apelovaly na japonské publikum s nadějí, že se uchytí i globálně, což se zpravidla nestalo, zatímco Sony touží po „tutovkách“, které si na světovém trhu najdou místo okamžitě a s jistotou. Podle dřívější reportáže Bloombergu má Sony, potažmo PlayStation, držet názor, že nepotřebují hry, kterým se vede především jenom v Japonsku.

Ačkoli se zastupitelé PlayStationu několikrát nechali slyšet, že je pro ně Japonsko stále důležitým trhem, tak společnost cílí primárně na co největší dosah v celém světě. Není tedy moc divu, že jde Japan Studio částečně z kola ven, ačkoli to nedělá zprávu méně smutnější.

Část zaměstnanců se přesune do oddělení ASOBI, zatímco jiná část už stihla najít domov jinde (někteří například v novém studio Bokeh pod vedením zmíněného Keiichira Toyamy), což definitivní „konec“ studia tak, jak jej známe, o to více prohlubuje.