Spekulace z nedávné doby se potvrdily. Divize PlayStation Studios se oficiálně rozrostla o tým Housemarque, který dlouhé roky spolupracuje se Sony. Pro japonskou společnost vytvořil arkádové střílečky Resogun, Alienation, Nex Machina a naposledy PS5 exkluzivitu Returnal. Celkem šlo o 8 exkluzivních titulů pro PlayStation.

Sony uznává studio Housemarque pro své rozsáhlé zkušenosti v žánru arkádových stříleček a tvůrčí talent. Znovu se potvrdilo, že Sony kupuje zejména studia, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme.

„Dnešek je pro Housemarque velkým dnem, po 26 letech v oboru s radostí oznamujeme, že jsme se připojili k rodině PlayStation Studios. Se společností Sony Interactive Entertainment jsme začali spolupracovat v roce 2006 při uvedení hry Super Stardust HD na PS3 a naše spolupráce pokračovala i v průběhu let až do uvedení hry Returnal, jedné z nejoblíbenějších exkluzivních her pro PS5. S podporou PlayStation Studios budeme moci pokračovat ve vývoji skvělých her, experimentovat s novými metodami vyprávění příběhů a posouvat se k novým hranicím,“ uvedl Ilari Kuittinen, spoluzakladatel a generální ředitel Housemarque.

Podle Hermena Hulsta, šéfa PlayStation Studios, vydání Returnal dokazuje, že Housemarque je studio s neuvěřitelnou vizí, které je schopné vytvářet nezapomenutelné hry, jež osloví komunitu PlayStationu.

VĚTŠÍ AMBICE V HOUSEMARQUE

Před měsícem jsme se dozvěděli o záměru Housemarque. V té době marketingový ředitel Mikael Haveri mluvil o ambicích, které jsou po Returnalu ještě větší. V budoucnu chtějí vytvořit další projekty tohoto kalibru, se stejnými ambicemi a rozpočtem jako Returnal, ne-li ještě vyšším.

„Dříve jsme pracovali na dvou projektech. S Returnalem máme jen jeden. Těžko říct, jestli budeme v budoucnu pokračovat s jedním nebo dvěma projekty, ale etablování se na trhu s Returnalem je výchozím bodem toho, na čem chceme stavět naše budoucí tituly. Nyní můžeme dokázat, že nejsme jen studio Resogun. Můžeme pracovat na nejrůznějších věcech a z našeho pohledu to znamená vytvářet stále větší a větší zážitky. Samozřejmě milujeme arkády a milujeme malé hry. Kdo ví? Možná je za 26 let budeme znovu vyvíjet. To však bude záviset na tom, jak úspěšně se nám podaří navázat na zkušenosti, které jsme získali z vývoje Returnalu.“

DALŠÍ NA ŘADĚ BLUEPOINT GAMES?

Japonská divize PlayStation možná zkazila druhé překvapení. Na oficiálním japonském blogu PlayStationu měli splést grafiku a místo obrázku s Housemarque zveřejnili logo Bluepoint Games, včetně známého rytíře z remaku Demon's Souls pro PS5.

Americké studio Bluepoint Games bylo založeno v roce 2006 a ve spolupráci se Sony vytvořilo God of War Collection The Ico & Shadow of the Colossus Collection pro PS3, PlayStation All-Stars Battle Royale pro PS Vita, remaster hry Flower pro PS4 a PS Vita, Uncharted: The Nathan Drake Collection, Gravity Rush Remastered a Shadow of the Colossus pro PS4 a remake Demon's Souls pro PlayStation 5.

PLAYSTATION STUDIOS TVOŘÍ:

  • Bend Studio (tvůrci Days Gone)
  • Guerrilla Games (Killzone, Horizon Zero Dawn)
  • Housemarque (Returnal)
  • Insomniac Games (Marvel's Spider-Man, Ratchet & Clank)
  • Japan Studio (Knack, Bloodborne, Astro's Playroom)
  • London Studio (PS VR Worlds, Blood & Truth)
  • Malaysia Studio (nově založeno)
  • Media Molecule (LittleBigPlanet, Dreams)
  • Naughty Dog (Uncharted, The Last of Us)
  • Pixelopus (Concrete Genie)
  • Polyphony Digital (Gran Turismo)
  • San Diego Studio (MLB The Show)
  • San Mateo Studio (spolupráce na Marvel's Spider-Man, Farpoint)
  • Santa Monica Studio (God of War)
  • Sucker Punch Productions (inFamous, Ghost of Tsushima)
  • Team Asobi (Astro's Playroom)
  • XDev (spolupráce s externími studii)