Boj o Call of Duty nabírá na obrátkách. Koncem února měl Jim Ryan, prezident a generální ředitel Sony Interactive Entertainment, prohlásit, že nemá zájem o žádnou dohodu s Microsoftem. Místo toho chce zablokovat akvizici za téměř 69 miliard dolarů.

Tenhle postoj, který včera vynesla na veřejnost Lulu Cheng Meservey, finanční ředitelka Activisionu Blizzard, potvrzují informace agentury Bloomberg. Podle ní existuje pouze jedna cesta, aby Sony na dohodu přistoupila.

Sony podle Bloombergu vyzvala britský antimonopolní úřad, aby zablokoval dohodu Microsoftu s Activisionem Blizzard, nebo společnost donutil prodat sérii Call of Duty. Jiné řešení, jak zabránit poškození spotřebitelů na trhu cloudových her a konzolí, dle Sony neexistuje.

Možnost prodeje značky Call of Duty i s vývojovými studii měl v návrzích také britský úřad. Šlo ale o jedno z možných nápravných opatření.

Britský antimonopolní úřad se obává, že spojení Xboxu s Activisionem Blizzard by mohlo v budoucnu vést k vyšším cenám, menšímu výběru a menší inovaci pro hráče. To Microsoft odmítá a jako důkaz podepsal desetiletou dohodu s Nintendem a Nvidií. Díky ní se dostane Call of Duty k dalším 150 milionům hráčů.

Stejnou dohodu nabízí Microsoft i Sony, aby japonská společnost měla jistotu, že Call of Duty bude minimálně po dobu dalších 10 let vycházet na PlayStation, a to se stejným obsahem, ve stejné kvalitě a v totožný den jako na Xbox.

Už dříve se Microsoft k možnému prodeji Call of Duty vyjádřil a vzkázal, že je to nereálné.