Chlazení PlayStationu 5 je jedna z velkých otázek ohledně této konzole. Stíhačka v podobě PlayStation 4 Pro mnohým moc důvěry nepřidala a není tak divu, že se v Sony obzvlášť na chlazení tentokrát zaměřili.

O tom, jak je to řešené tentokrát, jsme mohli číst už v minulosti a nedávno to dokonce vidět fyzicky pomocí videa, které se podívalo přímo do útrob konzole.

Obrovský větrák, který je mimochodem hlavním důvodem, proč je konzole tak velká, je jeden z několika hlavních komponentů, které mají PS5 uchladit. V rozhovoru pro japonský 4Gamer.net se Yasuhiro Otori - šéf designérského týmu pro mechanická a termální řešení - rozpovídal právě o tom, jak Sony plánuje svoji novou konzoli udržet víceméně chladnou.

Přečtěte si také: Podívejte se zblízka na PlayStation 5 i na střeva konzole

PlayStation 5 má na své základní desce tři teplotní senzory, které určují rychlost chladicího větráku v závislosti na interní teplotě APU a nejvyšší teplotě těchto tří senzorů. Rychlost větráku se ovšem bude časem vylepšovat a nastavovat.

V budoucnu vyjde spousta her a data chování APU z těchto her budou shromážděna,“ říká Yasuhiro Otori. „Plánujeme v závislosti na těchto datech optimalizovat chování chladicího větráku.

Jinými slovy to znamená, že Sony skrze updaty bude globálně nastavovat chlazení větráku v závislosti na tom, jak efektivní nebo neefektivní ve většině hrách je. Může dojít ke snížení rychlosti, pokud si povede dobře, nebo naopak ke zvýšení, pokud nedostačuje. Jde o vcelku zajímavé řešení, které zároveň zní poměrně zbytečně složitě.