Nepotvrzené zprávy vrhají špatné světlo na Sony. Společnost měla údajně podplatit Capcom, aby zabránila vydání Resident Evil Village v Xbox Game Passu. Současně měla prosazovat stejnou grafickou kvalitu.

Tyto informace obsahuje údajná smlouva mezi společnostmi Sony a Capcom. Na jejím základě obě firmy spolupracují při propagaci Resident Evil Village. Tato smlouva má ale současně bránit, aby Capcom nemohl během prvního roku od vydání zveřejnit nový akční horor v konkurenčních službách PlayStationu jako je Google Stadia Pro, Xbox Live Gold, Project xCloud a Xbox Game Pass.

Přečtěte si také: Ukázka prostředí a gameplay záběry z dema Resident Evil: Village

Sony má proti Microsoftu vést anti-Game Pass kampaň a podle dokumentů investovala peníze i do toho, aby zajistila, že hry od Capcomu nebudou mít exkluzivní obsah pro jiné platformy. U Capcomu měla Sony prosazovat rovněž stejnou grafickou kvalitu - aby hra fungovala stejně dobře (s výjimkou omezení platforem) na konzolích PlayStationu.

Dokumenty jsou rozebírány po celém internetu a zdá se, že jsou falešné, případně si je dotyčný špatně vykládá. Mnozí poukazují na to, že jde o standardní smlouvu. Technická parita nemá znamenat, že jiné platformy budou schválně na úrovni PS5/PS4, ale aby hra na PlayStationu běžela v nejvyšší možné kvalitě. Z toho důvodu je ve smlouvě uvedeno s výhradou podstatných omezení platforem. Stejnou smlouvu měl například Microsoft s Electronic Arts.

Přečtěte si také: Do Xbox Game Passu zavítá MLB The Show 21 i Second Extinction

U předplatných se zase nemá jednat přímo o zákaz vydat hru v Xbox Game Passu a dalších službách. Sony si měla pouze vyjednat, že pokud odmítne přidat hru do PS Now/Plus, tak má Capcom právo umístit Resident Evil Village do jiných služeb. Když ale Sony bude chtít, má přednost její předplatné.

Včera stejný člověk na internet umístil informace o smlouvě, že se Sony měla postarat o pozdější vydání PC verze Monster Hunter World, verze nemohla vyjít současně s PS4 a Xbox One. Vliv Sony měl promluvit také do funkcí cross-play a cross-save. I tyto spekulace byly ale rozprášeny s tím, že je dotyčný špatně pochopil.

Novinář Jeff Grubb neví, zda je smlouva pravá, ale poukazuje na to, že Assassin's Creed Unity byla jedna z mála her, která běžela lépe na Xboxu One než PlayStationu 4. Podle něj v tom mohla sehrát roli parita Microsoftu s Ubisoftem.