Richard Leadbetter z Digital Foundry se před pár dny pochvalně vyjadřoval k druhé generaci PlayStation VR. Ve videu DF Direct Weekly řekl, že viděl několik uniklých specifikací a ty vypadají dobře. „Viděl jsem některé další specifikace, které neunikly a díky nimž vypadá PSVR 2 ještě lépe,“ dodal vzápětí.

Sony údajně odkryla další informace o PlayStation VR 2 na uzavřené prezentaci pro vývojáře. Tam se tvůrci měli dozvědět, že si japonská společnost vybrala Fresnel OLED displej s rozlišením 2000 x 2040 pixelů na oko a podporou HDR. Zorné pole (FOV) má být 110 stupňů, což je o 20 stupňů více než u předchůdce.

Na VR headsetu je prý zabudovaná haptická odezva a sledování očí, což má snížit nevolnost a zlepšit vtažení do děje. Ovladače mají mít nejen adaptivní spouště a haptickou odezvu, ale i dotykové senzory pro sledování vzdálenosti mezi prsty a palcem hráče.

Kromě Foveated Rendering má headset PSVR 2 využívat také Flexible Scaling Resolution, který spolu se sledováním očí umožní headsetu škálovat rozlišení podle pohledu hráče. Tím se sníží dopad na výkon.

Zajímavý je také údajný plán Sony. Japonská společnost se má zaměřit na plnohodnotné zážitky ve virtuální realitě, a ne „VR Experiences“ jako u současné verze PlayStation VR. Pro novou generaci virtuální reality mají vznikat hybridní AAA hry, které lze hrát na televizi nebo ve VR. Hráči si budou moci vybrat, jak chtějí jednotlivé tituly hrát. Některé tituly z první verze PSVR budou prý remasterovány.

Nové podrobnosti o PlayStation VR 2 se máme oficiálně dozvědět až na začátku roku 2022. Tak uvidíme, zda je tohle všechno pravda.