Nový patent podaný společností Sony Interactive Entertainment naznačuje vývoj technologie, která umožní zobrazovat reklamu přímo v headsetu pro virtuální realitu. Patent byl zveřejněn 25. června letošního roku a obsahuje také návrhy, jak by měla technologie fungovat. Vypadá to, že by se reklama zobrazovala v horních rozích displeje nebo jako banner v horní části obrazovky.

Reklamy by se mohly zobrazovat během hraní her, případně sledování koncertu. Například má být technologie schopna zjistit, na kterého člena kapely uživatel soustředí svou pozornost a zobrazit mu reklamu v souladu s jeho preferencemi. Pak by se pravděpodobně stačilo na reklamu podívat a ona by se otevřela v novém okně nebo by se rozbalila.

V současné době je těžké předpokládat, zda by něco takového mělo smysl. Jde pouze o patent, který Sony nemusí nikdy použít, ale jak se zdá, tak minimálně vývojáři pracují na konceptu a možná technologii zvažují u nové verze PlayStation VR. Ta ale zatím oznámena nebyla.

Když už jsme u patentů Sony, tak v nedávno době si firma patentovala autonomního robotického herního společníka, který má reagovat na vaše emoce při hraní her. Během vašeho hraní bude sedět vedle vás a projevovat emoce společně s vámi. Sony ale zachází ještě dál a chtěla by robota naučit hrát hry, ovládal by například tým vašeho soupeře a vy byste se mohli bavit i v případě, kdy nemáte po boku skutečného kamaráda.

Od patentů se nyní přesuneme k prototypu. Facebook se soustředí na budoucnost virtuální reality a chystá malé a lehké brýle, které jsou velmi podobné klasickým slunečním brýlím. Prototyp brýlí má tloušťku 8,9 milimetrů a standardní čočku nahradila holografická optika. Ta má umožnit promítat obraz na kratší vzdálenost. Jde ale o budoucnost, existuje několik omezení, které musí Facebook nejprve odstranit. Například brýle v současné době fungují jen jako černobílý displej a zařízení bude čelit dalším výzvám, včetně výdrže baterie.