Společnost Sony dnes oznámila, že kupuje montrealské studio Haven Studios, které založila Jade Raymond. Tento tým byl představen na začátku roku 2021 a divize PlayStation s ním ihned navázala spolupráci týkající se vývoje zbrusu nové herní značky. Nyní byla spolupráce posunuta na novou úroveň.

Haven Studios se stává osmnáctým studiem PlayStationu. Jade Raymond dříve založila Ubisoft Toronto a Motive Studios a byla jednou z klíčových postav při vývoji Assassin's Creed.

„Od počátečního návrhu nás inspirovala vize Havenu vytvořit moderní multiplayerový zážitek, který hráče pozitivně a smysluplně spojí. Byli jsme si jisti, že jejich tvůrčí a technické znalosti umožní realizovat tak ambiciózní projekt, a byli jsme nadšeni, že můžeme investovat do vývoje nové, originální značky pro PlayStation,“ napsal Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, na PlayStation Blogu.

V Havenu chtějí vytvářet světy, do nichž mohou hráči uniknout, bavit se, vyjádřit se a najít komunitu. Dnes bylo potvrzeno, že půjde o novou live service pro PlayStation. Tato živá služba bude postavena na systémovém a rozvíjejícím se světě zaměřeném na svobodu, vzrušení a hravost. Dříve Raymond prozradila, že hra bude obsahovat sociální prvky a obsah vytvářený hráči.

„Spojení s PlayStation Studios poskytuje týmu Haven tvůrčí svobodu a bezkonkurenční podporu, aby se mohl soustředit na tvorbu her nejvyšší kvality,“ uvedla Jade Raymond. „Jsme nadšeni, že máme možnost spolupracovat se všemi výjimečnými týmy PlayStation Studios a učit se od nich. Hodláme plně využít neuvěřitelných možností PS5 a vytvářet nové světy, které hráče inspirují a umožní jim navázat nové kontakty.“

Haven Studios v současné době zaměstnává více než 60 lidí a každodenní provoz po akvizici bude i nadále řídit vedení Havenu v úzké spolupráci s vedením PlayStation Studios.

„Haven Studios je rozvíjející se studio s výjimečným týmem talentů a jsme rádi, že je můžeme přivítat v PlayStationu jako naše první herní vývojářské studio v Kanadě,“ řekl Jim Ryan, prezident a generální ředitel Sony Interactive Entertainment. „Zaměření studia na tvorbu originální AAA hry pro více hráčů nejenže využije sílu PlayStationu 5, ale dále rozšíří rozmanitý katalog herních zážitků, které lze nalézt pouze na konzolích PlayStation.“

„V uplynulém roce jsme měli tu čest úzce spolupracovat s týmem Haven Studios a byli jsme nesmírně ohromeni jeho růstem a pokrokem na jeho prvním projektu,“ přidal se Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios. Jade vybudovala prvotřídní tým s tvůrčími a technickými schopnostmi, které jsou nezbytné pro realizaci tak ambiciózního projektu. Vážíme si odhodlání studia budovat herní prostředí, které je pro hráče na prvním místě a které může přetrvat generace, a jsme nadšeni, že se oficiálně stalo součástí PlayStation Studios.“

Jak vidno, Sony se hodlá v budoucnu více zaměřit na multiplayerové hry, které týmy v rámci PlayStation Studios dosud netvořily. Vypovídá o tom nedávná akvizice studia Bungie se značkou Destiny za 3,6 miliardy dolarů.