Phil Spencer už dříve avizoval, že si chce sednout s vývojáři z Activisionu, Blizzardu a King a popovídat si s nimi o hrách, na kterých by chtěli pracovat. Teď pro časopis Wired myšlenku více rozvedl.

V současné době nemůže o ničem rozhodovat, protože akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft za téměř 70 miliard dolarů musí nejprve schválit regulační komise.

Šéf Xboxu je nadšen myšlenkou, že s jednotlivými týmy probere jejich touhy a příležitosti. Jinými slovy, Activision Blizzard by se od převzetí Microsoftem už nemusel zaměřovat pouze na Call of Duty, World of Warcraft a Diablo, ale vrátit se ke svým starším, ale nadále významným titulům. Tuhle příležitost označil Spencer za vzrušující.

„Nejen StarCraft. Warcraft je také součástí velkého dědictví real-time strategií Blizzardu. Dnes nemám žádné konkrétní plány, protože zatím nemohou spolupracovat s vývojovými týmy. Ale StarCraft byl zásadním okamžikem v herní branži z pohledu esportu, z pohledu RTS na konzolích i z pohledu vyprávějí příběhu v RTS žánru,“ řekl Spencer.

Mnoho společností nevidí v real-time strategií příliš velký výdělek. Microsoft ale oživil Age of Empires, připravil předělávky, a dokonce úplně nový čtvrtý díl. Nedávno oznámil návrat Age of Mythology jako definitivní edici prvního dílu s vylepšenou grafikou, funkcemi a dalšími prvky. Tak by nikoho nemělo překvapit, že po akvizici bude chtít návrat dědictví Blizzardu.

StarCraft II: Wings of Liberty vyšel v roce 2010 a jeho rozšířené Heart of the Swarm a Legacy of the Void v následujících pěti letech.

Warcraft se jako real-time strategie přihlásil o pozornost v roce 2020 v HD remasteru třetího dílu. Na Warcraft III: Reforged by ale nejraději všichni fanoušci zapomněli.