Hernímu průmyslu dominují zavedené značky. Na ty vzniká nespočet pokračování. Čas od času se ale někdo odváží přijít na trh s úplně novou značkou, u které si ovšem nemůže být jistý, zda se mu investice vrátí. O současném problému promluvil generální ředitel společnosti Sony Interactive Entertainment.

Jim Ryan investice do vývoje nových značek označil za velmi riskantní. Přesto jsme u PS4 viděli čtyři zbrusu nové tituly. Všechny se vyplatily. Spider-Man z roku 2018 od Insomniac Games prodal více než 20 milionů kusů a samurajská akce Ghost of Tsushima od Sucker Punch předčila očekávání Sony.

„V průběhu PS4 generace jsme investovali hodně organicky, více než si lidé uvědomují. Koupili jsme Insomniac Games. Děláme fantastické hry a chceme v tom pokračovat,“ nechal se slyšet Ryan v rozhovoru pro GQ.

Podle šéfa PlayStationu je při vývoji nové značky nutné, aby šlo o blockbuster. Titul, který se bude prodávat. „Stojí přes 100 milionů dolarů, aby se nová značka dostala na trh a byla úspěšná, což je velmi riskantní, ale u PS4 jsme to udělali čtyřikrát,“ dodal Ryan s tím, že je nutné kombinovat pokračování zavedených značek s těmi zbrusu novými. V Sony podle něj mají správné lidi, aby dokázali rozšiřovat části populárních značek, jako je God of War nebo Uncharted, a přinášet i zcela nové tituly, jako například Horizon: Zero Dawn nebo Ghost of Tsushima.

Sony to zatím vychází. Dobrodružství Aloy mezi robotickými dinosaury se stalo hodně úspěšnou hrou. Není tak divu, že v Guerrilla Games na příští rok připravují Horizon Forbidden West pro PS5 a PS4. Horizon Zero Dawn je dokonce první first-party hrou Sony, která vyšla na PC.

Co se Ghost of Tsushima týče, tak se prodalo přes pět milion kusů, což předčilo očekávání Sony. Sony koupila studio Sucker Punch v roce 2011. Prvními tituly pod hlavičkou japonské společnosti byly hry inFamous Second Son a inFamous First Light. Minimálně šest let probíhal vývoj Ghost of Tsushima. Tahle nová IP vyšla letos v létě a od novinářů má v průběhu 9,2/10.

„Jsem nadšený, když vidím, jak Ghost of Tsushima předčila očekávání všech. Na začátku generace tým Sucker Punch vytvořil inFamous Second Son a poté se vrhnul na výzkum a vývoj, aby vdechnul život hře zasazené do středověkého Japonska. Této myšlence jsme byli trochu skeptičtí, protože bývalí japonští vývojáři se o to v minulosti pokoušeli, ale v Sucker Punch se opravdu snažili, a nakonec se jejich hra dostala na nejvyšší úroveň našich světových studií,“ prohlásil Ryan s tím, že jde pravděpodobně o nejlepší příklad organického růstu vývojových týmů Sony.

Ryan prohodil pár slov také o The Last of Us Part II. V rozhovoru se věnoval nenávisti a výhružkám, které směřovaly k vedoucím studia Naughty Dog i k hercům, včetně Laury Bailey, která nadabovala Abby. Šéf PlayStationu řekl, že on i Neil Druckmann (scénárista a kreativní ředitel) jsou velcí chlapi a nenechají se brzdit neopodstatněnými stížnostmi.

„Setkal jsem se s Neilem loni a poblahopřál jsem mu k jeho projektu a příběhu, který vyprávěl. Neil je velký chlap, stejně jako já, a nemyslím si, že by se kdokoli z nás nechal zbytečně obtěžovat takovými věcmi. Neil ví, že vytváří skvělá umělecká díla. Ví, že se úspěšně dotkl témat, která dosud v žádné videohře nebyla vyspělým způsobem řešena. Jsem velmi hrdý na to, že PlayStation je tou platformou, na které se to událo.“